0
0

سلام خواب من خیلی دچار مشکل هست طوری که صبحها خیلی کسل و خسته هستم و بعضی وقت ها در طول روز همین طوره چه کاری باید انجام دهم ؟؟

0
0

سلام

١- اگر خستگى شما ناشی از مشکلات جسمى است، علت آن را بیابید.
برای مثال اگر خستگی شما ناشی از ساعت خواب پایین است، باید حتما ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم کرده و آن را ثابت نمایید.
زیرا خواب کافی یکی از موثرترین عوامل در غلبه بر خستگی است.
ميزان ساعت خواب متعادل شبانه روز شما باید بین ۶ الی ۸ ساعت باشد.تنظیم ساعت خواب نقش بسزایی در کاهش خستگی و افزایش تمرکز در حین مطالعه دارد.

٢-‏‎ ساعت خواب و بیداری ثابتی داشته باشید زیرا در غیر این صورت هورمون خواب به درستی ترشح نشده و در طول روز احساس خستگی زیادی خواهید داشت.

‏‎٣- هر روز ١٥ تا ٣٠ دقيقه ورزش کنید. ورزش سبب نشاط و شادابی هرچه بیشتر می شود . بنابراین ورزش را حتما در برنامه خود قرار دهید. علاوه بر این ورزش سبب افزایش تمرکز شما نیز خواهد شد.

‏‎‏‎٤- اگر خستگى شما ناشى از مشكلات روحی مانند نداشتن انگیزه است، حتما هدف خود را یادداشت کرده و آن را هر روز مرور کنید.زیرا هدف عامل ایجاد انگیزه و محرک هر فعالیتی است.
به این نکته توجه داشته باشید که برای رسیدن به هدفتان باید پشتکار داشته باشید و هر روز صبح با فکر کردن به اهداف خود سعی کنید با انرژی از خواب بیدار شده و روند مطالعاتی خود را پیش ببرید.

بنابراین پا پیدا کردن علت خستگی خود می توانید تصمیم راهبردی مناسبی برای غلبه بر این موضوع پیدا کرده و با ثابت کردن ساعت خواب و بیداری خود و انجام ورزش روزانه با حداکثر انرژی به مطالعه بپردازید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا