0
0

سلام استراحت چه جوری باشه خوبه؟ بعد از 2 ساعت مطالعه خوبه ؟موقعی که در حال استراحت هستیم،اگر تلویزیون ببینیم یا از موبایل استفاده کنیم، اشکال داره ؟

0
0

سلام

١- بهترین زمانبندی برای بیشترین میزان یادآوری و یادگیری داشتن واحدهای مطالعاتی ٧٥ الی ٩٠ دقیقه ای می باشد که به ازای هر ٧٥ دقیقه مطالعه، ١٥ دقیقه استراحت و به ازای هر ٩٠ دقیقه مطالعه، ٣٠ دقیقه استراحت پیشنهاد می شود.

٢- بهتر است در واحدهای استراحت خود از تلفن همراه استفاده نکنید و استفاده از تلفن همراه و تلویزیون را کاهش داده و به کمتر از یک ساعت در شبانه روز برسانید. زیرا استفاده از این وسایل سبب کاهش تمرکز شما شده و کیفیت مطالعه شما را کاهش خواهد داد..

٣- در بخشی از زمان استراحت (حدود پنج دقیقه) باید به فعالیت هایی که سبب استراحت جسم، ذهن و چشم می شود بپردازید. این فعالیت ها می توانند بستن چشم، گوش دادن موسیقی، تغذیه مناسب، راه رفتن و … باشد

٤- همچنین در طول روز مدت زمانی را به ورزش اختصاص دهید، ورزش روزانه سبب ایجاد نشاط، کاهش خستگی و افزایش تمرکز شما خواهد شد.

بنابراین هیچ گاه به صورت چند ساعت پشت سر هم مطالعه نکنید و سعی کنید با انجام روش های صحیح استراحت به نشاط و شادابی بیشتری واحدمطالعاتی بعدی خود را آغاز نمایید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا