0
0

سلام . چه جوری با تمرکز درس بخوانیم؟ راهکارهای افزایش تمرکز چیست؟

0
0

سلام

١- مکان مطالعه مناسبی انتخاب کنید.
از ویژگی های مکان مطالعه مناسب داشتن نورکافی، سکوت کافی و… خواهد بود. مکان مطالعه شما باید ثابت باشد و در این مکان کاری به جز مطالعه و درس خواندن نباید صورت بگیرد این کار به شرطی شدگی ذهن شما کمک بسیاری خواهد کرد و تمرکز شما بالا خواهد رفت.

٢- لیست نگرانی ها و افکار مزاحم خود را بنویسید و زمانی را در روز به فکر کردن در مورد آن ها اختصاص دهید.
اگر علت عدم تمرکز شما افکارمزاحم و نگرانی ها است، با نوشتن این علل و شناسایی آن ها به راحتی می توانید آرامش لازم را کسب کنید.
تخلیه نگرانی ها و افکار مزاحم سبب می شود تا با تمرکز بیشتری به مطالعه بپردازید.

٣- سرعت مطالعه و حل تمرین خود را کمی افزایش دهید. از مزایای این کار پر شدن فضای خالی ذهن شما است و سبب می شود شما کمتر به مسائل فکر کنید.
یکی از علل تمرکز پایین کند خواندن دروس است. باید بدانید که داشتن سرعت مناسب
به شدت روی تمرکز تاثیر گذار است.
همچنین حتما به صورت حجمی- زمانی مطالعه کنید و هر بار سعی کنید سرعت خود را نسبت به دفعات قبل افزایش دهید تا فضای خالی ذهن شما پر شده و با تمرکز بالایی به مطالعه بپردازید.دقت داشته باشید که هدف گذاری شما باید متناسب با توانایى های شما باشد.

٤- هر روز ١٥ الی ٣٠ دقیقه ورزش هوازی را در برنامه خود قرار دهید.ورزش سبب بهبود عملکرد مغز و حافظه شده و تمرکز را بالا خواهد برد.

۵- تغذیه مناسب نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار بر تمرکز است.
مطابق توصیه های مشاوره ای سلامت موجود در سایت و کانال گزینه ٢ برنامه تغذیه ای خود را تنظیم کرده و از مصرف فست فودها اجتناب کنید.

٦- ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم کنید.
خواب مناسب (۶/۵ الی ۸/۵ ساعت) ، یکی از عوامل تاثیرگذار در تمرکز است. همچنین سعی کنید ساعت ثابتی برای خواب و بیداری داشته باشید.

بنابراین، نگرانی ها و افکار مزاحم را یادداشت کرده و زمانی در روز را برای حل کردن آن ها اختصاص دهید، همچنین ورزش و خواب منظم را در برنامه خود قرار داده و با بالا بردن میزان کمی از سرعت مطالعه خود تمرکز مورد نیاز خود را به دست آورید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا