0
0

سلام.سر جلسه آزمون زمان کم میارمو همیشه درس شیمی میمونه. با اینکه یاد دارم شیمیو و راحت میتونم یه سی درصدی ازش بگیرم اما همیشه صفر میزنم.چون وقت کم میارم و بهش نمیرسم.باس چیکار کنم؟

0
0

سلام

١- یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا در آزمون ها دچار کمبود وقت نشوید، استفاده از تکنیک زمان های نقصانی است.

روش این تکنیک به این صورت است که از زمان پاسخگویی به سوالات هر درس کمی کم کنید تا زمانی برای مرور در انتهای آزمون ایجاد شود.

یک مثال می زنیم، در دروس عمومي، زمان نقصاني هر درس را ١٥ دقيقه قرار داده، تا در نهايت ١٥ دقيقه زمان اضافه براي مرور و بالا بردن درصدهاي خود داشته باشيد.

۲- اینکه از زمان هر درس چه میزان کم کنید برعهده شما است و به توانایی های شما مربوط می شود اما مهم این است که در پایان آزمون حدود ١٠ الي ٢٠ دقیقه در دروس عمومی و ٢٥ الي ٤٠ دقیقه در دروس اختصاصی زمان مرور داشته باشید.

۳- راه حل دیگری که به شما کمک می کند تا زمان خود را مدیریت نمایید نوشتن زمان هر درس بالای همان درس و کنترل آن است. به این صورت که زمان هر درس را در ابتدای همان درس نوشته و هر ده سوال یکبار شماره سوال و زمان خود را کنترل نمایید تا زمان را از دست ندهید.

۴- شناسایی سوالات مبهم به شما در مدیریت زمان بسیار کمک خواهد کرد.

سوالات وقت گیر (سوالاتی که راه حل آن ها طولانی است، سوالاتی که بین گزینه ها شک زیادی دارید، سوالات مبهم و….) را شناسایی کنید و دور آن ها دایره بکشید تا در زمان مرور به آن ها رسیدگی کنید. با انجام این روش شما می توانید سوالات ساده بسیاری را پیدا کرده و سریعا پاسخ دهید و درصد مورد نیاز خود را کسب کنید.

۵- شیوه تست زنی زماندار به شما کمک می کند تا به شرایط فوق عادت کرده و با تمرین آن ها کیفیت وضعیت تست زنی خود را بالا ببیرید.

در منزل حتما از شیوه تست زنی زماندار استفاده نمایید. به دلیل اینکه تمرین تکنیک های هنر آزمون دادن نیازمند تمرین و تکرار فراوان است بنابراین حتما تست های زماندار را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید. در این شیوه تست زنی ، سعی کنید تمام عوامل را شبیه سازی کنید تا بتوانید با تمرین آن ها، با کیفیت بیشتری در آزمون حاضر شوید.

بنابراین استفاده از تکنیک زمان های نقصانی را در اولويت خود قرار داده و با تمرین آن ها در تست های زماندار به مهارت های لازم در آزمون های آزمایشی و آزمون سراسری دست پیدا کنید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا