0
0

سلام . آزمون ٢٢ ارديبهشت رو خيلي بد دادم و غلط زياد داشتم. الان همش نگرانم كه دوباره اين اتفاق تو آزمون بعدي تكرار بشه. از طرفي هنوز دلم نمي خواد تحليلش كنم. راه حلي هست غلطام كم شه؟

0
0

سلام

١- عدم تحليل آزمون و برخورد احساسي با نتيجه آزمون، سبب بهبود نتيجه نخواهد شد. داشتن آگاهی از اشتباهات لازم است. از طرفي ندانستن علت های عدم موفقیت واقعیت را تغییر نمی دهد، بلکه برای پیشرفت باید نقاط ضعف خود را بررسی کرده و برای رفع آن ها تلاش کنید. در واقع در صورتیکه شما آزمون خود را تحلیل نکنید نمی توانید برای هفته آینده خود برنامه ریزی صحیحی داشته باشید.

٢- سعی کنید به جای برخورد احساسی با آزمون، برخورد منطقی داشته باشید. زیرا هدف از آزمون های آزمایشی، گرفتن رتبه و تراز بالا نیست. هدف از این آزمون ها این است که شما علل پیشرفت و عدم پیشرفت خود را بیابید و برای هر کدام تصمیم راهبردی مناسبی اخذ نمایید و نسبت به تصمیم های اخذ شده برنامه مطالعاتی خود را تغییر دهید.

٣- علت پاسخ های غلط خود را پیدا کنید.
در صورتیکه علت پاسخ های اشتباه شما معلومات است، سعی کنید از منابع کمک آموزشی مناسب با سطح خود استفاده کنید.
و در صورتیکه بی دقتی دلیل پاسخ های اشتباه شما است، لیست بی دقتی های خود را یادداشت کرده و شب قبل از آزمون آن ها مرورکرده تا میزان خطاهای شما کاهش پیدا کند.

٤- اگر تعداد غلط هاي شما به دليل اشتباه وارد كردن گزينه ها مي باشد، هر ١٠ سوال،شماره سوال و گزينه هاي وارد شده را كنترل كرده تا ميزان خطاي شما به حداقل برسد.

٥- دور داده ها و افعال سوالات خط بكشيد.
از اشتباهات رايج داوطلبان، عدم توجه به داده ها و افعال سوال مي باشد بنابراين حتما تکنیک را انجام داده تا ميزان خطاهاي ناشي از اين اتفاق را كاهش دهيد.

بنابراين حتما آزمون خود را تحليل كرده و با نتايج آزمون احساسي برخورد نكنيد. همچنين علت پاسخ هاي غلط خود را مطابق آنچه در بالا توضيح داده شد بيابيد و سعي كنيد تصميم راهبردي مناسب آن درس را أخذ نموده و نتيجه دلخواه خود را در آزمون سراسري كسب كنيد.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا