0
0

سلام، من همیشه به هنگام درس،خوندن وسواس دارم وقتی یه مطلبو میخونم حس،میکنم نفهمیدمش به همین خاطر وقتی میخوام یه درس، بخونم هر مطلبو چند بار میخونم چیکار کنم این عادتمو ترک کنم.

0
0

سلام

١- این تصور غلط را که برای یادگیری بهتر و دقیق تر مطالب را باید آرام مطالعه کرد را اصلاح نمایید. درست است که یادگیری مطلوب نیازمند تمرکز است ولی اگر سرعت مطالعه شما کمتر از سرعت مطلوب باشد، تمرکز شما کاهش پیدا کند.
برای اینکه بتوانید دروس را با کیفیت مطلوب یاد بگیرید، باید با سرعت مطلوب مطالعه نمایید. این سرعت در افراد مختلف متفاوت است.بنابراين بايد سرعت مطالعه خود را در هر واحد و براي هر درس مشخص كرده و سعي كنيد هر بار نسبت به بارقبل پيشرفت كنيد.

٢- برای اینکه بتوانید هر بار پیشرفت کنید،در هر واحد مطالعاتی هدفگذاری کنید. ابتدا سرعت فعلي خود را ثبت كنيد. ابتدا سرعت فعلی خود را یادداشت کنید. (براي مثال در يك واحد مطالعاتي ٣ صفحه عربی مطالعه كرده ام)،سپس تلاش كنيد سرعتتان را كمي (حدود ٢٠٪‏ ) افزايش دهيد. (اين بار تصميم بگيريد ٤ صفحه عربی را در يك واحد مطالعه نمایید.)

٣- تصور غلط دیگری که باید اصلاح کنید این است که برای موفقیت در امتحانات یادگیری همه جزئیات لازم است. اگر براي یادگیری همه جزئیات سرعت مطالعه خود را کاهش دهید، در واقع به خاطر مقدار بسیار کمی از مطالب، فرصت تکرار و مرور حجم زیادی از مطالب را از دست می دهید. نگران نکته های از دست رفته نباشید، شما می توانید با مرور و حل تمرین نکات فراموش شده را پیدا کرده و آن ها رافرا بگیرید.

بنابراین حتما هنگام مطالعه، با سرعت مطلوب مطالعه کنید و تصورهای غلط خود نسبت به مطالعه را تغییر دهید تا بتوانید با مرور و حل نمونه سوالات نهایی به تسلط قابل قبولی دست یافته و نمره مورد نظر خود را کسب کنید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا