0
0

سلام، تو این برنامه ها که نوشتین دوره و رفع اشکال چه جوری باید هم دوره کنیم هم رفع اشکال؟

0
0

سلام

١- روش مطالعه و رفع اشکال برای هر درس متفاوت است،همانطور که قبلا گفته شد، دروس از نظر قالب به سه دسته تمرینی، حفظی و خواندنی تقسیم می شوند که هرکدام شیوه مطالعه خاص خود را خواهد داشت.

٢- برای دروس تمرینی (يعني دروسي که برای یادگیری نیاز به حل تمرین فراوان دارند،مانند ریاضی، فیزیک، مسائل زیست شناسی، مسائل اقتصاد و….) باید بیشتر زمان واحد مطالعاتی خود را به تست زدن اختصاص دهید.برای مثال اگر واحد مطالعاتی شما ٩٠ دقیقه ای است باید ٣٠ دقیقه را به مرور خلاصه نویسی های خود و ٦٠ دقیقه را به حل تست و رفع اشکال اختصاص دهید.

٣- در دروس خواندنی، (يعني دروسي كه برای یادگیری نیاز به استدلال و حفظ کردن مطالب دارند،مانند دین و زندگی، زیست شناسی، فلسفه و منطق و…. ) باید بیشتر زمان واحد مطالعاتی خود را به مرور متن درس و حاشیه نویسی اختصاص دهید.برای مثال اگر واحد مطالعاتی شما٩٠ دقیقه ای است باید٦٠ دقیقه را به مرور حاشیه نویسی و ٣٠ دقیقه را به حل تست و رفع اشکال اختصاص دهید.

٤- در مورد دروس حفظي ( يعني دروسي که برای یادگیری نیاز به تکرار دارند،مانند لغات ادبیات، لغات عربی، لغات زبان و…. ) ، از فیش های خود برای مرور استفاده نمایید. (فیش برگه های کوچکی است که می توانید یک طرف آن را لغت مربوطه و طرف دیگر آن را مترادف آن یا جمله ای که کلمه را برای شما تداعی می کند یادداشت کنید.) براي اين دروس بايد ٧٥ دقيقه را به مرور و ١٥ دقيقه را به رفع اشكال اختصاص دهيد.

بنابراین با انجام صحیح روش مرور و رفع اشکال در دوره جمع بندی نهایی به اصلاح نقاط ضعف و تثبیت نقاط قوت خود بپردازید تا بتوانید در آزمون سراسری نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا