0
0

سلام، به نظر شما چه ترتیبی برای زدن سوالات در آزمون ها و در نهایت آزمون سراسری خوبه؟

0
0

سلام

١- بهتر است، ترتیب سوالات دفترچه های آزمون را رعایت کنید. اما اگر فکر می کنید ترتیب دیگری برای شما بهتری است حداقل آن را در پنج آزمون آزمایشی امتحان کنید.

٢- نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که چینش دروس در دفترچه آزمون سراسری اتفاقی نیست به طور مثال در دفترچه عمومی دروس زبان عربی و زبان انگلیسی به عنوان درس دوم و چهارم برگزیده شده اند. چرا که انتقال بی درنگ از یک زبان خارجی به زبان خارجی دیگر کار دشواری است و اگر این دو بخواهید به این دو درس به صورت پی در پی جواب دهید، سطح عملکرد شما کاهش پیدا خواهد کرد.

٣- تکنیک زمان های نقصانی به شما كمك مي كند تا در جلسات آزمون بتوانيد زمان خود را مديريت كنيد. از زمان پاسخگویی به سوالات هر درس کمی کم کنید تا زمانی برای مرور در انتهای آزمون ایجاد شود.
براي مثال در دروس عمومي، زمان نقصاني هر درس را ١٥ دقيقه قرار داده، تا در نهايت ١٥ دقيقه زمان اضافه براي مرور و بالا بردن درصدهاي خود داشته باشيد.
البته اینکه از زمان هر درس چه میزان کم کنید برعهده شما است و به توانایی های شما مربوط می شود اما مهم این است که در پایان آزمون حدود ١٠ الي ٢٠ دقیقه در دروس عمومی و ٢٥ الي ٤٠ دقیقه در دروس اختصاصی زمان مرور داشته باشید.

٤- زمان هر درس را در ابتدای همان درس نوشته و هر ده سوال یکبار شماره سوال و زمان خود را کنترل نمایید تا زمان را از دست ندهید.

٥- سوالات وقت گیر (سوالاتی که راه حل آن ها طولانی است، سوالاتی که بین گزینه ها شک زیادی دارید، سوالات مبهم و….) را شناسایی کنید و دور آن ها دایره بکشید تا در زمان مرور به آن ها رسیدگی کنید. با انجام این روش شما می توانید سوالات ساده بسیاری را پیدا کرده و سریعا پاسخ دهید و درصد مورد نیاز خود را کسب کنید.

بنابراین استفاده از تکنیک زمان های نقصانی را در اولويت خود قرار داده و با تمرین آن ها به مهارت های لازم در آزمون های آزمایشی و آزمون سراسری دست پیدا کنید.، همچنین در صورتیکه نیاز به تغییر چینش دفترچه آزمون داشتید بهتر است حداقل آن را در پنج آزمون آزمایشی تمرین کنید تا بتوانید با بهترین تصمیم پیشروی کرده و موفق شوید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا