وظایف

• تحقیق در یک شاخه از علم و انتشار نتایج یافته ها در مجلات، کتاب ها یا رسانه های الکترونیکی تخصصی

• تهیه و ارائه سخنرانی برای دانش آموزان فارق التحصیل شده یا نشده درباره موضوعاتی چون مکانیک کوانتوم، فیزیک ذرات و اپتیک

• تهیه محتویات دوره ها مثل سرفصل ها، تکالیف و همکاری ها

• نوشتن پروپوزال کمک هزینه برای کسب کمک هزینه پژوهشی

• حفظ اطلاعات به روز از طریق مطالعه مقالات اخیر، صحبت با دانشگاهیان و شرکت در کنفرانس های حرفه ای

دانش

• ریاضی: علم حساب، جبر، هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و کاربرد های آنها.

• فیزیک: دانش و پیش بینی قوانین فیزیکی، ارتباط آنها و کاربرد آنها برای درک سیالات، مواد، دینامیک هوا و ساختار ها و فرایند های مکانیکی، الکتریکی، اتمی و زیر اتمی.

• زبان انگلیسی: دانش ساختار و محتوای زبان انگلیسی شامل معنی و املای کلمات، قواعد ترکیب و گرامر.

• آموزش و پرورش: دانش اصول و روش های برنامه درسی و طرح آموزشی، آموزش و ساختار فردی و گروهی و اندازه گیری آثار آموزش.

• کامپیوتر و الکترونیک: دانش برد های مدار، پردازنده ها، تراشه ها، تجهیزات الکترونیکی و سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر شامل استفاده و برنامه نویسی.

توانایی ها

• بیان زبانی: توانایی مخابره کردن و ایده ها در گفتار به گونه ای که افراد متوجه شوند.

• درک زبانی: توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده ها از جملاتی که بیان می شود

• درک نوشتاری: توانایی خواندن و درک ایده ها و اطلاعات از میان مطالب نوشتاری

• استدلال قیاسی: توانایی اعمال قواعد کلی بر مسائل خاص برای تولید پاسخ های معنی دار.

• استدلال استنتاجی: توانایی ترکیب اجزاء اطلاعات برای ساختن قواعد و نتیجه گیری های کلی (شامل یافتن رابطه میان اتفاقات ظاهرا غیر مرتبط).

معرفی شغل دبیری فیزیک

چه کارهایی انجام می دهند؟

• آموزش و پرورش دیگران: شناسایی نیازهای آموزشی دیگران، توسعه برنامه ها و کلاس های آموزشی و پرورشی رسمی و آموزش دادن به دیگران

• به روز رسانی و استفاده از اطلاعات مربوط: به روز بودن و استفاده از دانش جدید در کار.

• پردازش اطلاعات: گردآوری، کد گذاری، دسته بندی، محاسبه، جدول بندی، بازرسی و تعیین صحت.

• شناسایی اهداف، اقدامات و رخداد ها: تشخیص اطلاعات با گروه بندی، تخمین، شناسایی تفاوت ها و شباهت ها و کشف تغییرات در شرایط محیط یا رخداد ها

• تفکر خلاق: توسعه، طراحی یا خلق برنامه های کاربردی، ایده ها، روابط، سیستم ها یا محصولات جدید همراه با مشارکت هنرمندانه

این شغل مناسب چه شخصیت هایی است؟

•  اجتماعی: مشاغل اجتماعی اغلب درگیر کار، ارتباط و آموزش دیگران است. این مشاغل اغلب شامل کمک و ارائه خدمت به دیگران است.

• جستجوگر: مشاغل جستجوگر اغلب درگیر ایده ها هستند و تفکر زیادی را می طلبند. این مشاغل می توانند شامل جستجو ذهنی برای کشف حقایق و حل مسائل باشند.

این شغل چگونه موجب رضایت شاغل می شود؟

• موفقیت: این شغل برای افراد نتیجه محور مناسب است و به افراد اجازه می دهد تا از قویترین توانایی های خود استفاده کنند.

• تصدیق: افراد اغلب در این شغل پیشرفت، پتانسیل رهبری و پرستیژ را ارزشمند می دانند. نیازهای مشابه، پیشرفت، قدرت، و موقعیت اجتماعی اند.

• شرایط کاری: این شغل موجب رضایت افرادی می شود که امنیت شغلی و شرایط کاری خوب را دوست دارند. نیازهای مشابه عبارتند از فعالیت، جبران خدمات، استقلال، امنیت، تنوع و سایر شرایط کاری است.

دروس دوره دانشگاه

• دروس پایه: ریاضی عمومی، فیزیک پایه، آزمایشگاه فیزیک پایه، شیمی عمومی، آزمایشگاه شیمی عمومی، روانشناسی تربیتی، اصول و فلسفه آموزش و پرورش، مدیریت آموزشی، روانشناسی کودک و نوجوان، مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی، سنجش و اندازه گیری، اصول و فنون مشاوره و راهنمایی، روشها و فنون تدریس، مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه، تولید و کاربرد مواد آموزشی، تمرین دبیری

• دروس تخصصی: ترمودینامیک و مکانیک آماری، مکانیک تحلیلی، ریاضی فیزیک، فیزیک جدید، آزمایشگاه فیزیک جدید، الکترومغناطیس، اپتیک، آزمایشگاه اپتیک، مکانیک کوانتومی، دروس اختیاری و تخصصی انتخابی

مشاغل مرتبط

• منجم و ستاره شناس

• مدرس مهندسی

• معلم شیمی

• معلم جغرافی

منبع : O*NET Online
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.