«رضوان حکیم زاده» اظهار داشت: بر اساس تکلیفی که شورای عالی آموزش و پرورش مشخص کرده بود، جلسات تخصصی برای بازبینی و آسیبشناسی شیوهنامه ارزشیابی توصیفی برگزار شده است و نسخه اولیه شیوهنامه اصلاح و آماده ارائه و طرح در این شورا است.
«نحوه ارزشیابی در سال های گذشته در دوره ابتدایی از نمره به ارزشیابی توصیفی تغییر کرده است و هدف آن است در فرآیند آموزش با توصیف چگونگی و کیفیت هر دانش آموز در هر موضوع درسی زمینه ای فراهم شود تا دانش آموزان بتوانند به حداکثر یادگیری دست یابند و به جای اینکه انرژی خود را بر سر نمره صرف کنند، همیاری و مشارکت برای یادگیری بیشتر همه دانش آموزان تقویت شود.»
حکیم زاده همچنین درباره کمبود نیروی انسانی دوره ابتدایی نیز بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده مهر امسال ۲۰ هزار معلم در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد و البته برای ۵۰ هزار معلم دیگر هم مجوز استخدام گرفته شده که امید است با توجه به تاکید سند تحول بنیادین نظام آموزشی مبنی بر اولویت قرار گرفتن منابع انسانی در دوره ابتدایی، این مشکل حل شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش به نحوه برگزاری امتحانات پایه ششم ابتدایی نیز اشاره کرد و یادآورشد: امتحانات این پایه تحصیلی به صورت هماهنگ برگزار می شود و در مناطق سیلزده نیز با تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در صورت لزوم سوالات برای مدارس از طریق الکترونیکی ارسال میشود.
منبع : ایرنا
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.