همان طور که این حرکت در لنزهای گوگل هوشمندانه به نظر میرسد، هنوز هم بسیار ابتدایی است. یک قابلیت کامل میبایست نیاز شما را به برنامههای جانبی کاهش دهد، در حالی که قابلیت جدید در برنامههای مختلف نتیجه نمیدهد. اما گوگل این اطمینان را میدهد که در آینده نزدیک از این فیلترها در برنامههای دیگر نیز استفاده شود. زمزمههای اولیه این تغییر در آوریل گذشته به گوش رسید. یکی از تیمهای گوگل اعلام کرد که لنز گوگل به زودی میتواند به قابلیتهایی مجهز شود که وظایف جدیدی را برای خود تعریف میکند. مثلا فیلتر ترجمه میتواند یک زبان را به صورت خودکار شناسایی کند و پیشنهاد دهد که آن را به جای کپی کردن متن به مکان دیگر در همان نرم افزار مورد استفاده ترجمه کند.
همچنین به فیلتری موسوم به ناهار خوری اشاره شد که رستورانهای مجاور مکان شما را جستجو میکند. یا در هنگام عکاسی از اجناس مورد علاقه شما یک فیلتر خرید کالاهای عمومی به پیدا کردن آن بر روی اینترنت کمک میکند. هم زمان با توسعه قابلیت ترجمه، به نظر میرسد گوگل میخواهد بر روی قابلیتهای جستجوی تخصصی در محصولات خود نیز تمرکز کند.
انتظار میرود که لنز ارتقا یافته گوگل در هنگام عرضه در همه محصولات قابل استفاده باشد. اگر چه گوگل رسما اعلام نموده است که این قابلیت را به عنوان موضوع کنفرانس توسعه محصولات خود در حوزه ورودی و خروجی اطلاعات که در ماه می جاری برگزار خواهد شد، انتخاب کرده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.