وقتی عملکرد دانشآموزان متوسطهی ۱ و ۲ را بررسی میکنیم، مهمترین موضوع، عدم توانایی حل مسئله در آنهاست. این موضوع در سالهای ابتدایی مدرسه بهظاهر مسئلهای ایجاد نمیکند؛ چون هم حجم کار کمتر است و هم اولیا نظارت بیشتری بر عملکرد دانشآموز دارند؛ اما در مقاطع بالاتر، حجم مطالب و کتابها زیاد میشود و فرصت تکرار نیز کمتر است؛ بنابراین دانشآموزی که به تکرار چندینبارهی مطالب عادت ندارد و کمتر مسئله حل میکند، نمیتواند به سؤالات پاسخ دهد و این موضوع، خود را به صورت افت تحصیلی نشان میدهد.
برای جلوگیری از این مشکل، فرزند خود را به حل مسئله و پاسخگویی به سؤالات عادت دهید. کتابهای سؤالات پرتکرار، آبی، سهسحطی و استعداد تحلیلی، منابعی هستند که میتوانند باعث افزایش توانایی حل مسئله در دانشآموز شوند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.