نمایشگاه خودرو دیترویت که خود را رقیب نمایشگاه CES در سالهای اخیر معرفی نموده است، در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.
در چند سال گذشته نمایشگاه دیترویت با توجه به جو رسانهای غرفهداران خود علیه نمایشگاه فناوری CES مبارزه کرده است. نمایشگاه دیترویت قبول کرد که آخرین رویداد خود را در سال ۲۰۱۹ و ماه ژوئن برگزار کند. نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۲۰ در ماه ژوئن برگزار میشود که فاصله آن تا CES باعث میشود تا برگزارکنندگان بخشی از ایدههای خود را تا آن زمان نگه دارند.
۲۰۱۹ آرامترین نمایشگاه اتومبیل دیترویت در سالهای اخیر بود. فهرست شرکتهای خودرو سازی که در این رویداد حضور نداشتند، بسیار طولانیتر از معمول بود. این مسئله منعکس کننده علاقه صنعت خودرو به مدل نمایشگاهی سنتی است. این بدین معنی نیست که در این نمایش هیچ اتفاق هیجان انگیزی رخ نداده است. اتومبیلهای زیبای اسپرت که ما برای بیش از یک دهه منتظر آنها بودیم، انواع جدیدی از مدلهای پر فروش در کشور و مدلهای مفهومی مربوط به آینده که در نمایشگاه مرکزی کوبو به نمایش درآمدهاند.
کادیلاک XT6 مدل ۲۰۲۰
کادیلاک XT6 به عنوان یکی از داغترین بخشهای نمایشگاه اتومبیل مطرح خواهد شد. این خودرو برخی از قطعات مکانیکی و شاسی خود را با شورولت مدل Traverse به اشتراک گذارده است، اما همه قسمتهایی که مشتریان میبینند و لمس میکنند، خاص کادیلاک است. از جمله این قسمتها میتوان به طراحی بیرونی و داخلی خودرو اشاره کرد.
این خودرو بسیار فراتر از آنچه از کادیلاک انتظار میرود، ظاهر شده است. قیمت گذاری این مدل از نزدیکی ۵۰،۰۰۰ دلار آغاز خواهد شد. در نمایشگاه ۲۰۲۰ دیترویت، کادیلاک XT6 در برابر Infiniti QX60، Acura MDX و Audi Q7 و دیگر خودروهای شاسی بلند لوکس رقابت خواهد کرد. این مدل با سیستم خودران جلو و پیشرانه V6 310 اسب بخار استاندارد به بازار خواهد آمد و سیستم دو دیفرانسیل آن با هزینه اضافی ارائه میشود.
فورد اکسپلورر ۲۰۲۰
فورد اکسپلورر مدلی مورد پسند خانواده و مورد تایید پلیس است که با بدنهای بزرگتر و سیستم عقب جدیدتر، عملکرد این اتومبیل را در آفرود بهینه کرده است. این مدل شامل موتورهای چهار و شش سیلندر توربو شارژ میشود. فورد این مدل را با سیستم سوخت رسانی ترکیبی و یک موتور۴۰۰ اسب بخار قدرتمند ارائه نموده است.
در داخل ماشین یک پنل کنترل با صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی تعبیه شده که از نظر ظاهری بسیار پر طرفدار است. به نظر میرسد این مدل از فورد در تابستان سال ۲۰۱۹ به نمایشگاه دیترویت برسد. قیمت گذاری این خودرو نزدیک به تاریخ فروش آن در دسترس خواهد بود.
فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰
در این چند سال فورد تا حد زیادی در حاشیه ایستاده بود. در عین حال شورلت و دوج یک جنگ تجاری را برای تسلط بر بخش خودروهای سنگین به راه انداخته بودند. در دیترویت، فورد با یکی از مهمترین اسلههایش به این نبرد وارد شد. فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ با بازدهی بیش از ۷۰۰ اسب بخار از یک موتور ۵٫۲ لیتری V8 سوپر شارژ ساخته شده است. فورد جزئیات کامل این خودرو را تا سال ۲۰۱۹ منتشر نخواهد کرد، اما قول داده است GT500 قدرتمندترین خودروی خیابانی است. V8 از طریق یک گیربکس اتوماتیک با سیستم ۷ سرعته دو کلاچ حرکت میکند. هر چند فورد نبردهای جادهای را درک کرده است که اگر یک مشتری نیاز به قدرت کامل گریبکس داشته باشد، دندههای دستی کافی را به او ارائه میدهد.
فورد تعویض آیرودینامیک عقب را برای نگه داشتن خروجی ۷۰۰ اسب بخار انجام داد. در ظاهر GT500 یک پیشرفت نسبتا متوسط به نظر میرسد. موستانگ ۲۰۲۰ با ورودیهای بزرگ هوا در جلو، یک نماد کبری متصل به جلو پنجره، یک بال قابل توجه در درب کناری و رینگهای آلیاژ کربن جلب توجه میکند. از نظر امکانات داخلی هم، جدیدترین محصول شلبی راضی کننده است. نمایشگر لمسی ۸ اینچ در وسط داشبورد قرار دارد و همراه با سیستم صوتی قدرتمند از برند بنگ اند الافسن (B&O) عرضه میشود. پشت فرمان هم، پنل تمام دیجیتال ۱۲ اینچ وجود دارد که به سلیقه راننده، اطلاعات مختلف ارائه میکند. اطلاعات قیمت و تاریخ ارائه آن در زمان منقضی اعلام میشود.
مدل مفهومی اینفینیتی QX
اینفینیتی یک خودروی مفهومی به نام QX برای نمایشگاه دیترویت آماده نموده است. این شاسی بلند تمام برقی مفهومی، پک باتری را در کف بدنه جاسازی کرده است. دو موتور برقی هر کدام روی یک محور، مسئولیت حرکت دادن QX را برعهده دارند. با این طرح، خبری از سیستم انتقال قدرت سنتی و میل گاردان نیست و در نتیجه، کابین بزرگ و جادار با کف مسطح میزبان سرنشینان خواهد بود. راننده و سرنشین جلو کاملا با نمایشگرها احاطه شدهاند. مرکز فرمان، پشت فرمان و داشبورد جایگاه چهار نمایشگر باکیفیت این خودرو هستند.
طراحی خودرو از فرهنگ ژاپنی الهام گرفته شده است که باعث میشود این خودرو بیشتر نگاهی به آینده را در ذهن نشان دهد. این مدل مفهومی ممکن است به تولید نرسد، اما برخی از عناصر آن بر طراحی مدلهای آینده تاثیر میگذارد. اینفینیتی قول داده است تا سال ۲۰۲۱ خودرو الکترونیکی خود را به بازار عرضه کند.
کیا تلوراید ۲۰۲۰
شرکت خودرو سازی کیا در یک رویداد خودرویی در نیویورک شاسی بلند تلوراید را رونمایی کرد و اکنون نوبت به آن رسیده که نسخه نهایی این خودرو در نمایشگاه خودرو دیترویت حضور پیدا کند. طراحی و ساخت کیا تلوراید توسط بخش آمریکایی این شرکت انجام گرفته و مشخصات فنی آن نیز به صورت کامل اعلام شده است. این شاسی بلند هشت نفره، به یک موتور ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر مجهز شده که توانایی تولید ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد.
کیا تلوراید امکانات فراوانی از جمله نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو و توان ۶۳۰ وات، ۶ خروجی USB و شارژ بدون سیم گوشی هوشمند، هشدار نقاط کور، هشدار حرکت بین خطوط، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، کنترل هوشمند، دوربین دید ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از جلو را به کاربر ارائه میدهد.
مدل مفهومی لکسوس تبدیل پذیر LC
لکسوس با مدل مفهومی LC پا به نمایشگاه دیترویت گذاشته است. همان طور که از نام آن پیدا است، این کوپه گل سر سبد برند تجاری تویوتا است که یک حرکت بی سابقه محسوب میشود. در این مدل مفهومی همه چیز به صورت دیداری در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
لکسوس مشخصه قدرت موتور را اعلام نکرده و هنوز طرح تولید این خودرو را تایید نکرده است. تادائو موری طراح اصلی خودرو، در بیانیه خود گفت که این مدل مفهومی از بسیاری جهات فوق العاده هیجان انگیز به نظر میرسد. ما امیدواریم سخن آقای موری در آینده نه چندان دور به بازار عرضه شود.
رام HD مدل ۲۰۲۰
رام مدل ۲۰۱۹ که در نمایشگاه ۲۰۱۸ دیترویت معرفی شد ما را کاملا غافلگیر کرد. این خودرو در مقایسه با مدل قبلی، از لحاظ طراحی، تکنولوژی و تجهیزات سخت افزاری، یک جهش و پیشرفتی قابل توجه محسوب میشود. این پیشرفت باعث شده است که مدلهای ۲۵۰۰ HD و ۳۵۰۰ HD بسیار بزرگتر و باشکوهتر در دیترویت معرفی شوند. هر دو خودرو با صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی ارائه شده است که سیستم سرگرمی داخلی این خودرو را نشان میدهد.
رام طیف گستردهای از پیکربندی، اعم از وانت بار لوکس یا شش چرخ لوکس را مانند خودروسازان آلمانی ارائه داده است. سیستم پیشران این خودرو نیز همان مقدار متنوع است. اما نکته برجسته آن بدون شک یک موتور ۶/۷ لیتری توربو دیزل شش سیلندر است که ۴۰۰ اسب بخار نیرو و ۱۰۰۰ پوند گشتاور تولید میکند. این میزان قدرت با تجهیزات کافی میتواند به اصطلاح کوهی را جابجا کند.
سوبارو WRX STI S209 2019
سوبارو در سال های اخیر نسخههای محدود از WRX STI را معرفی نموده، اما هرگز آنها را به ایالات متحده نرسانده است. ورود سوبارو با مدل جدید در سال ۲۰۱۹ به نمایشگاه دیترویت پایه گذار سنتی جدید خواهد بود. این خودرو به موتوری ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز ۳۴۱ اسب بخار مجهز است. این قدرت از طریق یک گیربکس دستی شش دنده به چرخها ارسال میگردد.
این مدل از سوبارو در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. قیمت خودرو هنوز اعلام نشده است اما سوبارو تنها ۲۰۰ خودرو را به بازار ایالات متحده ارسال خواهد کرد. اگر شما یکی از این ماشینها را بخواهید، ما توصیه میکنیم سرعتر اقدام کنید.
تویوتا سوپرا ۲۰۲۰
تویوتا همیشه خودروهایی میسازد که تنها در ذهن نماند. خودروهای تویوتا در دلها ماندگار است. سوپرای اسپرت فعلی حاصل تفکری است که بتواند با ارتباط با مردم، نظر علاقمندان را به نمایشگاه دیترویت جلب کند. پلتفرم جدید سوپرا با نسل جدید BMW Z4 که در ماه اوت سال ۲۰۱۸ در کالیفرنیا معرفی خواهد شد، مشترک است.
توان حرکت سوپرا از یک موتور ۳٫۰ لیتری با شش سیلندر توربو شارژی که از طرح BMW بنزینی قرض گرفته شده است. تویوتا پیش بینی میکند با این قوای فنی، سوپرا جدید بتواند در مدت زمانی برابر با ۴٫۱ ثانیه به سرعت شصت مایل در ساعت یا ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به دلیل مسایل ایمنی، سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قیمت گذاری سوپرا از ۵۰،۰۰۰ دلار شروع میشود.
فولکس واگن پاسات ۲۰۲۰
فولکس واگن بر خلاف برخی از رقبا، هنوز به سدان خود اعتماد دارد. شرکت ولفسبورگی فولکس مدل باز طراحی شده پاسات ۲۰۲۰ در دیترویت معرفی شد. این مدل با نام تجاری جدیدی نیست. هنوز هم مبتنی بر پلتفرمی است که مدل فعلی را از سال ۲۰۱۱ پشتیبانی کرده است. اما شرکت فولکس واگن اشاره کرد که همه قسمتهای بدنه به جز سقف مجددا طراحی شده است. نمونه پاسات در آریزونا سوار معرفی شد و نتیجه گرفتیم که در سال ۲۰۱۹ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. البته پیشران این خودرو به روز نشده است. فولکس تاکید دارد خطوط صاف بر روی عرض پانل باقی خواهد ماند. نکته دیگر صفحه نمایش لمسی هشت اینچی پاسات است که آخرین نسخه سیستم سرگرمی فولکس واگن را ارائه میدهد. این سیستم با سیستمهای اندروید و اپل سازگاری کامل دارد. لیست ویژگیهای پاسات همچنین شامل ملزومات رانندگی مانند هشدار برخورد به جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک در هنگام مشاهده عابرین پیاده و یک سیستم تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیکی در عقب خودرو است.
فولکس واگن پاسات در سال ۲۰۱۹ در تنسی تولید خواهد شد و در نمایشگاه نیز با هوندا آکورد و تویوتا کمری رقابت خواهد کرد. فولکس واگن همچنین دو برنامه مهم خود را در دیترویت اعلام کرد. اولین برنامه، ساخت خودروهای الکتریکی در کارخانه تنسی در سال ۲۰۲۳ است. این توسعه برای فولکس ۸۰۰ میلیون دلار هزینه در بر خواهد کرد و به طور مستقیم ۱۰۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد. دومین برنامه این است که فولکس شرایط ادغام با فورد را مشخص کرد. این دو شرکت همکاری خود را با همراهی در توسعه وسایل نقلیه تجاری، از جمله یک وانت کوچک اقتصادی و یک کامیونت آغاز خواهند کرد.
از دیگران چه خبر؟
نیسان میخواهد ثابت کند با استفاده از مفهوم IMs قادر به ساخت یک ماشین الکتریکی است که کار با آن بسیار راحت تر از نمایشگرهای خانگی است. هیچ نشانی در دست نیست که IM ها به زودی به سمت تولید هدایت شوند، اما برخی از عناصر به کار رفته در این طرح میتواند زودتر یا دیرتر به مدلهای تولیدی دیگر برسند. هیوندای مسیر دیگری را طی کرد. آنها ولوستر N را به یک ماشین اسپرت تبدیل کردند که با اطمینان میتوان گفت الکتریکی و یا خودران نیست.
لکسوس RCF را به روز رسانی کرد و این مدل را با یک مدل محدود دیگر به نام Track Edition ادغام کرد که به طور خاص برای مسابقات طراحی شده است. در نهایت خودرو ساز چینی GAC یک مدل مفهومی ون برای قرن ۲۲ در ایالات متحده طراحی کرد.
چه کسی نیست؟
در سال ۲۰۱۸ مرسدس بنز اولین خودرو کلاس جدید خود را با عنوان G-Class در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد. در سال ۲۰۱۹، این برند پر افتخار این رویداد را رها کرد. بنز به جای دیترویت به CES سفر کرد تا CLA نسل دوم را به علاقمندان نشان دهد. مدلی که به لحاظ تکنولوژی پیشرفتهتر از سلف خود است. رقیبان دیگر مانند آئودی و BMW نیز از دیترویت عبور کردند. هیچ خودروساز کوچکی هم در دیترویت غرفه نداشت، نه پورشه، نه ولوو، نه جگوار و نه لندرور.
در نهایت، شایعات پیرامون نمایشگاه ادعا کردند شورولت کوروت نسل هشتم را در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۹ دیترویت معرفی خواهد کرد. این یک پلتفرم قدیمی است که برای اولین بار در دهههای اخیر، به یک طرح میانه تبدیل میشود. به نظر میرسد شورلت پس از معرفی نسل بعدی کوروت تا تابستان ۲۰۱۹ به علت تست الکترونیکی خودرو دیگری را معرفی نخواهد کرد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.