مهندسان کادیلاک بهمنظور دستیابی به حداکثر قدرت ممکن، پیشرانهای جدید با ساختار V8 برای مدل CT6 V-اسپرت سال ۲۰۱۹ در نظر گرفتهاند.
سدان پهنپیکر و لوکس کادیلاک CT6 اولین محصول برند آمریکایی پس از انتصاب یوهان دنیسچن به ریاست شرکت است که از مشخصههایی مثل قدرترسانی به چرخهای عقب بهره میبرد. این ویژگی در طول سالهای متمادی برای سدانهای فولسایز کادیلاک استفاده نمیشد. از زمان معرفی رسمی CT6 در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۵ و همینطور آغاز عرضه آن از سال ۲۰۱۶، شاهد تحولاتی در قوای محرکه و پیشرانهی آن بودهایم؛ زمانی که مدل سال ۲۰۱۶ این خودرو با پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو ۴ سیلندر خطی با قدرت ۲۵۶ اسب بخار عرضه شد و پس از آن، به ترتیب نسخههای تمام چرخ محرک ۳.۰ لیتری، ۳.۶ لیتری توربو با ساختار V6 هم روانه بازار شدند.
سال ۲۰۱۷ نقطه آغاز معرفی نسخهی پلاگین هیبریدی CT6 بود و پس از آن بیشتر شاهد تغییرات ایمنی و طراحی فضای داخلی این محصول بودیم. حالا زیرمجموعه جنرال موتورز، پیشرانهای از نوع V8 برای لوکس خودش در نظر گرفته است که در قویترین مدل، قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتنمتر تولید میکند. طبق گزارش رسمی، پروژه طراحی و توسعه پیشرانه جدید از پایه انجام شده است و مهندسان سعی کردهاند علاوه بر حفظ ساختار جمعوجور و فشردگی، نهایت بازدهی و کارایی را حاصل کنند. این پیشرانه از ساختاری موسوم به «Hot V» استفاده میکند که با سایر محصولات خانواده V8 تفاوت دارد و در آن، اگزوز از شیارهای بین سرسیلندر خارج میشود. همچنین کارشناسان کادیلاک از دو توربوشارژر تویین در خروجی پیشرانه استفاده کردهاند تا علاوه بر اشغال فضای کمتر، از تأخیر توربو یا توربو لگ جلوگیری شود.
وزن پیشرانه V-اسپرت، به لطف استفاده از آلومینیوم برای بلوک و پیستونها کاهش یافته است و همچنین میللنگ و پیستونهایی از جنس فولاد مصنوعی، فشار ۱۳۹ هزار پاسکالی حاصل از قدرت تقویتی توربو را مهار میکنند.
توربوشارژرها از اینترکولر آب-به-هوا برای خنکسازی هوای حاصل استفاده میکنند تا در حجمی مشخص، اکسیژن بیشتری حاصل شود و قدرت خروجی به حداکثر برسد. کارشناسان کادیلاک ادعا میکنند که این سیستم، دمای هوای تقویتی حاصل را تا بیش از ۷۴ درجه سانتیگراد کاهش میدهد.
جُردن لی، مهندس ارشد پیشرانه شرکت کادیلاک، در زمان معرفی خودروی CT6 V-اسپرت گفت:
طراحی یک پیشرانه کاملا جدید از آغاز، بهترین راه برای رسیدن به قدرت مورد نیاز برای این خودرو بود.
سدان آمریکایی قدرت حاصل را به کمک جعبهدندهی ۱۰ سرعته اتوماتیک منتقل میکند و از دیفرانسیل عقب ضد لغزش بهمنظور ایجاد چسبندگی و ثبات بیشتر کمک میگیرد. همچنین دمپرهای کنترلکننده مغناطیسی (Magnetic Ride Control) فرمانپذیری و سواری تیزتری رقم میزنند و ترمزهای ۱۹ اینچی برند برمبو هم وظیفه توقف CT6 جدید را بر عهده دارند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.