دنبالکنندگان جعلی و لایکهای غیرواقعی، بخشی از اینستاگرام را تشکیل میدهد.
امروزه اینستاگرام به عنوان یکی از شبکههای اجتماعی پیشتاز، جای خود را بین کاربران ایرانی پیدا کرده است و به همین دلیل فضای مناسبی برای تبلیغات کسبوکارهای کوچک و بزرگ به شمار میرود.
برای تبلیغ در یک صفحه اینستاگرام، نخستین چیزی که اهمیت مییابد تعداد دنبالکنندگان آن صفحه است.
همین موضوع باعث شده برخی کاربران اقدام به خرید دنبالکننده یا همان فالوور کرده و صفحه خود را به طور غیرواقعی، شلوغ و پررونق جلوه دهند.
برای تشخیص دنبالکنندگان و لایکهای جعلی در اینستاگرام راههایی وجود دارد که در این نوشتار به برخی از آنها اشاره میشود:
۱٫ مقایسه تعداد فالوورها با تعداد لایکها
اگر چه قانون کاملاً روشنی در این خصوص وجود ندارد ولی شما میتوانید با مقایسه تعداد دنبالکنندگان یک حساب با تعداد لایکهای مطالب آن، به برخی واقعیتها پی ببرید چرا که فالوورهای فیک چیزی را لایک نمیکنند.
بنابراین کسی که ادعا میکند ۱۰ هزار فالوور دارد ولی پستهایش بیشتر از ۳۰ لایک نمیگیرد، قدری مشکوک است.
۲٫ مقایسه تعداد فالوورها با تعداد کامنتها
طبق یک قاعده غیررسمی، به ازای هر ۵۰۰۰ فالوور، باید ۱۳ کامنت برای هر پست درج شود.
اگر شما به اکانتی برخوردید که تعداد فالوورهایش بیش از این حرفهاست ولی از آن طرف، پای هر پست تعداد انگشتشماری کامنت زده شده، حق دارید که اینجا هم شک کنید.
۳٫ استفاده از برنامههای تحلیلگر
یک راه جالب برای شناسایی دنبالکنندگان واقعی از جعلی، استفاده از برنامههایی است که در این خصوص فعالیت میکند.
از جمله این برنامهها میتوان به Social Blade اشاره کرد.
این تحلیلگر، آمار حسابها در یوتیوب، Twitch، اینستاگرام و توییتر را در معرض دید قرار میدهد.
شما هم می توانید با مراجعه به آن، اطلاعات حسابتان را به دست آورید.
یک نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که اخیراً برخی فعالان شبکههای اجتماعی رویکرد جدیدی به نام Drip Following یا فالووینگ قطرهچکانی را در پیش گرفتهاند که در آن، تعداد زیادی فالوور قلابی خریداری نمیشود بلکه فرد، تعداد کمی حساب فیک میخرد.
به همین دلیل، در ظاهر همه چیز طبیعی است و اینستاگرام به قضیه شک نمیکند و به دنبال بستن یا بلاک کردن آن صفحه بر نمیآید.
به هر حال شاید بهترین راه برای کشف واقعیت ماجرا این است که از صاحب حساب اینستاگرامی بپرسید که آیا فالوور جعلی خریده یا نه.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.