شرکت آلمانی بیامو در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷، در کنار مدل ۲۰۱۹ i8 کوپه از نسخهی رودستر i8 رونمایی کرد.
پس از گذشت هشت سال از معرفی مدل مفهومی بیامو i8 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، بالاخره نمونهی نهایی و قابل تولید رودستر این خودروی هیبرید در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷، بهطور رسمی رونمایی شد. بیامو i8 رودستر با داشتن سقف نرم تاشونده، رنگ متالیک مسی و ظرفیت دو سرنشین، همان محصولی است که میتوان از یک شرکت آلمانی انتظار داشت.
سقف نرم و تاشوی i8، با قابلیت فعال شدن تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت خودرو، در زمان ۱۶ ثانیه باز و بسته میشود. مکانیزم اتصالات آلومینیومی آن، بهمنظور تضمین دقت بالا، تماماً توسط فناوری چاپ سهبعدی تولید و اجزای بیشتر جهت حذف صدای مزاحم در کابین در آن نصب شده است.
سقف پارچهای و چهارفصل i8 بهصورت عمودی در عقب خودرو قرار میگیرد. صندلیهای ردیف عقب در مدل رودستر کاملا حذف شدهاند؛ اما با این وجود، i8 رودستر فضای بار بیشتری در اختیار قرار میدهد. فضای بار اضافهشده در بین محل جمع شدن سقف و صندلیها و بهطور کلی فضای عقب به قدری است که تیم مهندسی بیامو، قول داده که خریداران i8 رودستر، از نبودن صندلیهای عقب ناراحت نخواهند شد.
بیامو i8 رودستر با قدرت بیشتری همراه شده است؛ به لطف سیستم جدید eDrive و ساختار سبکوزن LifeDrive، مدلهای ۲۰۱۹ رودستر و کوپه، ۳۶۹ اسب بخار قدرت تولید میکنند که نسبت به مدل فعلی، ۱۲ اسب بخار ارتقاء داشته است. علاوه بر این، i8 رودستر با ۶۰ کیلوگرم وزن بیشتر در مقایسه با مدل کوپه، ۱۵۹۳ کیلوگرم وزن دارد. پک باتری جدید ۱۱.۶ کیلووات ساعتی جایگزین پک ۷.۱ کیلووات ساعتی شده است؛ موتور برقی i8 با توانایی طی کردن مسافت ۲۸ کیلومتر، به تنهایی ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که با ترکیب شدن آن با پیشرانهی بنزینی و فعال شدن حالت هیبرید، در ۱۰۰ کیلومتر ۳.۳ لیتر سوخت مصرف میکند. پیشرانهی بنزینی توربوشارژ سه سیلندر، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
بیامو i8 رودستر با حداکثر سرعت محدودشده به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ مدل کوپه به لطف ارتقاء قدرت، در زمان ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. تمام این قدرت به چهار چرخ i8 فرستاده میشود. پنج حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و اکوپرو در حالت هیبرید و حالتهای رانندگی راحت و اکوپرو در حالت تمامبرقی در دسترس است. i8 علاوه بر قوای فنی، در بخش طراحی بدنه نیز تغییراتی کرده و جلوپنجره و کاور کف در بخش جلو کمی بزرگتر شده است. دریچههای هوای بخش عقب که در بالای چراغهای عقب و سقف قرار گرفتهاند، جریان هوا را به بالای سقف هدایت میکنند. بیامو i8 رودستر و کوپه مدل ۲۰۱۹، با دو رنگ مسی متالیک و خاکستری متالیک دانینگتون عرضه خواهند شد. رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی که در مقایسه با رینگهای مدل پیشین، یک کیلوگرم وزن کمتری دارند، بهصورت استاندارد به همراه i8 جدید عرضه میشوند. البته چهار نوع طرح مختلف از رینگهای ۲۰ اینچی برای انتخاب در دسترس خواهد بود.
بیشترین تغییرات کابین i8 جدید بهجز حذف صندلیهای ردیف عقب، فرمان اسپرت جدید، نمایشگر چندمنظوره و نمایشگر کنترلی ۸.۸ اینچی است. نسخهی گیگا (Giga) با روکشهای تمامچرم به رنگ سفید در مدل کوپه و روکشهای سفید و سیاه عرضه میشود. پکیج آپشن هیلو (Halo) کابین، با روکشهای چرم و پارچه و رنگ دو لایهی سبز در دسترس است.
بیامو i8 رودستر از ابتدای سال ۲۰۱۸ با قیمت پایه ۱۲۴ هزار و ۷۳۰ پوند (معادل ۱۶۸ هزار دلار) در بازار اروپا عرضه میشود که ۱۲ هزار پوند گرانتر از مدل کوپه خواهد بود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.