جنسیس، برندی تجاری و لوکس از کشور کره جنوبی است که توانست فقط در مدت کوتاهی، به یک برند خودروساز قابل ستایش تبدیل شود. سال گذشته جنسیس توانست در ادامهی موفقیتهای خود، دو خودروی سدان لوکس روانهی بازار جهانی کند. این حقیقت، شاهکاری نیست که هر خودروسازی بتواند به دست آورد.
جنسیس توانست خود را بهعنوان یک خودروساز لوکس با رویکردی جدید مطرح کند و به جای تکیه بر گذشته، مدلهای اسپرت خود را برای رفع نیازهای فزایندهی مصرفکنندگان تولید کند. این برند برای ساخت اولین سدان لوکس خود یعنی خودروی جنسیس G80 اسپرت، تصمیم گرفت به جای یک پیشرانهی خورجینی هشت سیلندر قدیمی، از یک پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر با توربوی دوگانه استفاده کند.
دکترین جدید طراحی جنسیس
مهندسان جنسیس از ابتدای شروع کار خود، میخواستند کارها را متفاوت از دیگران انجام دهند. آنها تصمیم گرفتند در یک مسیر روبهرشد سرمایهگذاری کنند تا در مدتی کوتاه، نتایج بهتری کسب کنند. این نوع تفکر، منجر به تولید خودروی G80 اسپرت شد؛ اولین محصول از جنسیس که مخصوصا برای رانندگی اسپرت و لذتبخش طراحی شده بود. با این اوصاف، خودروی G80 اسپرت به منظور گسترش هویت تازهی جنسیس، در هر دوی نسخهی محرک عقب و تمام چرخ محرک، قابل خرید شد.
سریع ترین راه برای شروع دوبارهی جنسیس این بود که همه چیز را تغییر دهد. بنابراین جنسیس پیشرانهی ۳.۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ ۳۶۵ اسب بخاری را بهعنوان تنها پیشرانهی خودروی G80 اسپرت معرفی کرد. این پیشرانه اواخر سال گذشته کمک کرد تا خودروی سدان G90 که بزرگتر از این مدل است، عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.
نصب پیشرانهی بزرگ خورجینی هشت سیلندر به دلیل حجم جابجایی بالاتر میتواند خودروی G80 اسپرت را روی کاغذ نسبت به خودروهای سدان لوکس اروپایی رقابتپذیر کند. اختصاص دادن پیشرفتهترین پیشرانهی پرچمدار G90 به خط تولید خودروی G80 میتوانست یک تغییر بسیار بزرگ باشد. اما با این وجود جنسیس تصمیم گرفت از پیشرانهی ۶ سیلندر خورجینی استفاده کند.
یوال استیمان مدیر ارشد گروه استراتژی محصول جنسیس میگوید:
این انتخاب، تفسیر ما از یک پیشرانه با عملکرد بالا است، که قدرت و گشتاور بالایی دارد. پیشرانهی خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ برای خودروی G80 اسپرت مقرر شد. این پیشرانهای بود که از ابتدا برای خودروی G80 اسپرت طراحی شده بود. حرکت به سمت استراتژی پیشرانهی بای توربو ۶ سیلندر، حرکت قابل توجهی برای جنسیس بود که همچنان گزینههای خورجینی ۶ سیلندر با حجم ۳.۸ لیتر و خورجینی ۸ سیلندر با حجم ۵.۰ لیتر را بهعنوان پیشرانههایی برای سایر مدلهای خودروی G80 ارائه دهد. ما احساس کردیم که ویژگیهای این پیشرانه و وزن کم ۳.۳ تن بدنه برای خودروی G80 اسپرت مناسبتر بود.
مقالههای مرتبط:
-
تست رانندگی هیوندای جنسیس G80 Sport
-
هیوندای جنسیس G70 رونمایی شد
جنسیس G80 اسپرت مجهز به پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر، راه دشواری برای پیروز شدن بر علاقهمندانی داشت که احتمالا بیشتر ترجیح میدادند که این خودرو از یک پیشرانهی قدرتمند خورجینی هشت سیلندر استفاده کند. جنسیس با مهارت و نخبگی بسیار، سخت تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که هیچ کمبودی در کاهش حجم پیشرانه وجود ندارد. بهعنوان مثال، حداکثر گشتاور این پیشرانه ۳۷۵ پوند فوت (۵۰۸ نیوتنمتر) بود که بیشتر از پیشرانهی هشت سیلندر غیر اسپرت G80 در ۱۳۰۰ دور بر دقیقه است. بلوک و سرسیلندر پیشرانه به علت وزن سبک و دوام بالا آلومینیومی هستند.
استفاده از دو توربو شارژر برای کاهش تأخیر، همراه نوآوریهای مدرنی مانند پر کردن سوپاپ خروجی با سدیم برای به دست آوردن توانایی بالا، روی خودروی G80 اسپرت نصب شدهاند. هدف این بود که طرفداران خودروهای سدان اسپرت بتوانند تفاوت بین یک پیشرانهی قدرتمند خورجینی هشت سیلندر را با یک پیشرانهی پیشرفته خورجینی ۶ سیلندر احساس کنند.
علاوه بر پیشرانهی قدرتمند توئینتوربو خورجینی ۶ سیلندر، دیگر ویژگیهای خودروی G80 اسپرت نیز چشمگیر هستند. این خودرو یک سدان اسپرت با کارایی مناسب و نشانهای مثبت از مهارت جنسیس در خودروسازی است.
یوال استیمان میگوید:
با توجه به استراتژی جدید محصولات جنسیس، خودروی G80 اسپرت فقط قسمت کمی از تواناییهای شرکت برای تولید محصولات اسپرت را نشان میدهد. عملکرد بالا همیشه یک ستون کلیدی برای برند تجاری جنسیس خواهد بود و شما این موضوع را در تمام محصولات آیندهی ما مشاهده خواهید کرد؛ این محصولات بر اساس سیستمهای محرکه استثنایی و پلتفرمهای مناسب محرک عقب تولید خواهند شد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.