به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا، زهره سعادتمند با اشاره به اینکه ساختار شخصیتی افراد از دوران کودکی شکل میگیرد، افزود: با کمک بازی میتوانیم بسیاری از مسائل و آموختنیها را به کودکان یاد بدهیم و به نوعی مهارتهای اجتماعی و زندگی را در آنها تقویت کنیم.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته از بازی به طور جدی به عنوان روش آموزشی استفاده میکنند و به این شکل بسیاری از مفاهیم را به راحتی به کودکان آموزش میدهند.
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اصفهان، بازی کردن را یک فعالیت لذتبخش برای کودکان دانست که در برگیرنده افراد، اشیا و تحرک است که میتواند موجب سلامت جسم و پرورش حواس آنها شود.
وی خاطرنشان کرد: بازی همچنین در رشد اجتماعی کودکان بسیار مهم و مؤثر است و اطلاعاتی که کودک از طریق بازی کسب میکند نه تنها برای زندگی فعلی او بلکه برای آینده او نیز بسیار مفید و اثر بخش است.
سعادتمند با تاکید بر تلفیق بازی و آموزش و تأثیر جدی آن در فراگیری کودکان اضافه کرد: کودکان از آموزش به شکل بازی بیشتر و بهتر بهره میبرند و به دلیل علاقمندی و لذتی که در آنها ایجاد میشود مهارتهای آموزشی در ذهن و حافظه آنها دوام بیشتری خواهد داشت.
وی یادآور شد: این در حالی است که در نظام تعلیم و تربیت کشور ما همچنان آموزش به شکل تئوری به کودکان ارائه میشود و به این لحاظ فضاهای آموزشی برای بازی مناسب دیده نشده است.
این استاد تعلیم و تربیت بیان کرد: برای این منظور باید یکی از دغدغههای نظام تعلیم و تربیت کشور، ایجاد شرایط مناسب به لحاظ فضا و تجهیزات در مدارس برای یادگیری بهتر و با کیفیت کودکان دانش آموز باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید بازیهای مهارتی و جذاب و به نوعی تکالیف مهارت محور، جایگزین مشق و تکالیف شبانه دانش آموزان پایههای نخست ابتدایی شود.
استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان، بیش از ۹۰۰ هزار نفر دانش آموز دارد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.