ابراهیم صالحی عمران در نشست تدوین برنامه عملیاتی طرح برند ملی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در طرح تجهیز کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه های فنی و حرفه ای با نام برند ملی، بنگاه های اقتصادی، صاحبان صنایع در شهرک های صنعتی، تولیدکنندگان، واحدهای خدماتی و حامیان فناوری با انتخاب خود مسئولیت تجهیز یک یا چند کارگاه داخلی با نام تجاری خود را بر عهده میگیرند.
وی افزود: این بنگاه ها با انتخاب خود یکی از دو طرح واگذاری یا فروش اقساطی تجهیزات را با دانشگاه برگزار می کنند.
صالحی عمران عنوان کرد: دانشگاه در یکسال اخیر اقدامات بزرگی همچون توانمند سازی استادان، ارتقای تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی در سراسر مراکز تابعه به همراه ارزیابی عملکرد مراکز داشته که در ادامه همین مسیر نوسازی و به روز رسانی فضای فیزیکی کارگاه ها برای بنده حائز اهمیت است.
صالحی عمران با بیان اینکه روسای مراکز و مدیران حوزه ستادی نباید تمام برنامه ریزی ها را بر روی بودجه های دولتی معطوف کنند تصریح کرد: در طرح برند ملی دانشگاه می تواند با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به تجهیز و نوآوری کارگاه ها و آزمایشگا ها داشته باشد چرا که محیط کار عملی باید از لحاظ تجهیز شود.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه طرح برند ملی مورد تأکید و استقبال وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است عنوان کرد: نقطه قوت این طرح این است که در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی دانشگاه با حمایت از شرکت های داخلی موجبات فراهم شدن رونق تولید و معرفی طرح های بومی و منطقه ای شده و بنگاههای تولیدی میتوانند محصول خود را در داخل کارگاههای دانشگاه فنی و حرفهای معرفی و تبلیغ خود را در پایگاه خبری دانشگاه و فضای فیزیکی دانشکدهها داشته باشند.
صالحی عمران افزود: این طرح بزرگترین برنامه دانشگاه در سال جاری است چرا که با ورود بخش خصوصی به تولید ملی کمک کرده و زمینه اشتغال مستقیم برای فارغ التحصیلان ایجاد می شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.