به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، هواپیمای یادشده که P2 Xcursion نام دارد، توسط شرکت Equator Aircraft تولید شده و پرواز آزمایشی آن در پارک فناوری Eggemoen نروژ انجام شده است.
هواپیمای یادشده دو صندلی دارد و بدنه آن از جنس کامپوزیت است. این هواپیما که تنها می تواند در ارتفاع پایین پرواز کند نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۱۸ رونمایی شده بود و پس از دریافت تاییدیههای لازم در ۳۰ مارس به پرواز درآمد.
پرواز آزمایشی این هواپیمای برقی تنها ۱۰ دقیقه به طول انجامید و طی آن قدرت مانور و استحکام آن مورد بررسی قرار گرفت، قرار است از اطلاعات جمع آوری شده از این پرواز برای ارتقای طراحی آن استفاه شود.
موتور ۹۷ کیلووات ساعتی این هواپیما با نام ENGIRO M97 از باتری های لیتیومی بهره می گیرد و وزن این مجموعه حدود ۱۰۰ کیلوگرم است. هواپیمای برقی مذکور با موتور و باتری فعلی می تواند به مدت ۳۵ دقیقه پرواز کند. اما این زمان در آینده و با تقویت باتری ها و موتورها به ۱۰۵ دقیقه افزایش می یابد.
قرار است در آینده نه چندان دور یک موتور دیزلی Wankel برای تولید برق به این مجموعه اضافه شود تا زمان پرواز این هواپیما به شش ساعت افزایش یابد. کاهش هزینه پرواز و نگهداری هواپیما، کاهش وزن هواپیما به ۷۵۰ کیلوگرم، امکان حمل افراد و اشیا با مجموع وزن ۲۴۰ کیلوگرم، حداکثر سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت و برد حداکثر ۱۵۶۵ کیلومتری از جمله دیگر ویژگی های هواپیمای مذکور است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.