دنیس مولنبرگ (Dennis Muilenburg) مدیر عامل اجرایی بویینگ طی بیانیه ای که در روز پنجم آوریل منتشر شد گفت که من از هیات مدیره شرکت خواسته ام تا با تشکیل کمیته ای سیاست های کلان ما و فرایند طراحی و توسعه هواپیماهایی که می سازیم را بررسی کنند.
این کمیته ضمن تایید موثر بودن سیاست های ما، اطمینان از ایمنی برنامه ۷۳۷ مکس و دیگر هواپیماهای ما را در بالاترین سطح بررسی کرده، پیشنهاداتی برای بهبود سیاست ها و فرایندهای ما ارائه خواهد داد.
بر این اساس، از اواسط امسال میزان تولید بویینگ ۷۳۷ از تعداد ۵۲ فروند در ماه به ۴۲ فروند کاهش پیدا می کند که این معادل ۱۹ درصد کاهش در حجم تولید ماهانه این هواپیما خواهد بود. این اقدام حدودا در فاصله یک ماه پس از زمین گیر شدن گسترده ۷۳۷ مکس در سراسر دنیا رخ می دهد، آن هم در حالی که بویینگ می گوید همچنان در حال کار روی برطرف کردن مشکل سیستم MCAS هواپیماست. همان سیستمی که بنظر می رسد مقصر اصلی در هر دو سانحه مرگبار ۷۳۷ مکس بوده است. سیستمی که در گونه های قدیمی بویینگ ۷۳۷ وجود نداشت اما به خاطر تغییر طراحی بال و تغییر محل و اندازه موتورها برای کمک به هدایت هواپیما اضافه شد. با این حال عدم اطلاع رسانی کافی در مورد وجود این سیستم به خلبان ها و ایراداتی در مکانیسم آن در نهایت دردسر آفرین شد.
تا پیش از زمین گیر شدن بویینگ ۷۳۷، شرکت بویینگ تصمیم داشت تا میزان تولید ماهانه خود را از تعداد ۵۲ فروند در ماه به ۵۷ فروند برساند. اما در شرایط فعلی با تردیدهای گسترده مشتریان حتی می توان منتظر کاهش بیشتری در شمار تولید ماهانه هواپیما تا زمان برطرف شدن کامل مشکلات فنی مطرح نیز بود.
منبع : ایرنا
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.