دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دورهی دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸
مهلت ثبتنام، زمان توزیع کارت و تاریخ برگزاری آزمون:
۱- دفترچهی راهنمای ثبتنام و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانهی ثبتنام به نشانی AZMOON.MEDU.IR در اختیار داوطلبان( داخل و خارج از کشور) قرار میگیرد. مشخصات و ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سراسر کشور، هنگام ثبت نام قابل مشاهده خواهد بود.
۲- ثبتنام داوطلبان آزمون ورودی پایهی دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، از روز دوشنبه ۱۹/۰۱/۱۳۹۸ تا روز دوشنبه ۲۶/۰۱/۱۳۹۸ از طریق سامانهی ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir انجام می شود.
توجه: تمامی فرآیند ثبتنام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان، در این خصوص مسئولیتی نخواهند داشت.
۳- کارت ورود به جلسه آزمون پنج روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانهی ثبتنامی به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد.
۴- آزمون ورودی پایهی دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، راس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۳۱/۰۳/۱۳۹۸ درسراسر کشور به صورت همزمان برگزار میشود.
مراحل ثبتنام داوطلبان در آزمون
۱- تکمیل نمونه برگ اینترنتی تقاضانامه
۲-بارگذاری فایل عکس داوطلب
۳-پرداخت وجه نقد به مبلغ ۰۰۰/۱۸۰ ریال
۴-دریافت شمارهی پیگیری
ضوابط ثبتنام در مدارس تیزهوشان
۱- داشتن تابعیت ایرانی
۲-داشتن حداقل معدل کل سالانهی ۱۹ پایهی هشتم در خرداد سال تحصیل ۹۷-۱۳۹۶
توجه: دانشآموزان پایهی نهم مدارس استعدادهای درخشان از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند.
ضوابط ثبتنام در مدارس نمونهدولتی:
۱-تمامی دانشآموزانی که درسال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در پایهی نهم مشغول به تحصیل میباشند، مجاز به ثبتنام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند
۲- ملاک شرکت در آزمون ورودی، کسب حداقل معدل ۱۷ برای فارغالتحصیلان پایهی نهم میباشد.
مواد امتحانی، تعداد و ضریب سوالات آزمون مدارس دورهی دوم متوسطهی استعدادهای درخشان و نمونه دولتی
۱-محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سوالات «استعداد تحلیلی» و « استعداد تحصیلی» است. ۲۰% امتیاز آزمون مربوط به سوالات «استعداد تحلیلی» و ۸۰% آن مربوط به سوالات « استعداد تحصیلی» است.
۲-منابع، تعداد و ضرایب سوالات آزمون و مدت زمان پاسخگویی به صورت زیر است:
۳- سوالات استعداد تحلیلی به شیوهی چهار گزینهای به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشهیابی، طبقهبندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون، طراحی میشود. طراحی این سوالات عمدتا مبتنی بر محتوای کتب درسی نخواهد بود.
۴- سوالات استعداد تحصیلی، به شیوهی چهار گزینهای در سطح محتوای کتاب درسی، با تاکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارتهای دو یا چند مادهی درسی در برخی از سوالات، طراحی میشود.
۵- سوالات درس « قرآن و معارف اسلامی» از محتوای مشترک داوطلبان اهل تشیع و تسنن طراحی میشود، اما داوطلبان اقلیت های دینی رسمی کشور( مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان) به سوالات مشترک اقلیت های دینی پاسخ خواهند داد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.