مدیر بازاریابی شرکت سونی در مصاحبهای اعلام کرده که علت عقب ماندگی دوربین موبایلهای سونی نسبت به سایر رقبا اختلافات داخلی این شرکت و عدم همکاری مناسب میان بخشهای مختلف این کمپانی بوده است.
سونی همیشه به عنوان یکی از مهمترین بازیگران صنعت تلفنهای هوشمند شناخته میشود و دلیل عمده این مسئله سنسورهای دوربینی است که این شرکت در اختیار سایر تولیدکنندگان موبایل قرار میدهد. با این حال علیرغم برخورداری از دانش و تخصص کافی، این شرکت در چند سال گذشته هیچ تلفن هوشمندی روانه بازار نکرده است که از نظر دوربین بتواند سایر دستگاهها را از پیش رو بردارد.
حالا آدام مارش، مدیر ارشد بازاریابی جهانی سونی، در مصاحبهای اعلام کرده که علت این اتفاق چیست. او رقابتی را مقصر میداند که میان بخش موبایل و دوربینهای بدون آیینه آلفای این شرکت وجود دارد.
مارش میگوید:
اگرچه ما یک شرکت هستیم، اما همچنان گاهی اوقات موانعی وجود دارد که باعث میشود آلفا بعضی چیزها را به بخش موبایل ندهد، چون ممکن است موبایلی به وجود بیاید که توانایی دوربین آن با یک دوربین حرفهای ۳ هزار پوندی برابر کند.
اکنون که این موانع تا حدی برطرف شده آنها میگویند «بسیار خب، حالا میفهمیم که داشتن تلفن هوشمند و دوربینی که تجربه مناسبی به شما ارائه میکند اتفاق خوبی است».
علت این تغییر چیست؟
کیمیو ماکی رئیس سابق بخش آلفای سونی است که حالا به ریاست بخش موبایل منصوب شده و ظاهرا کار روی دستگاهی که احتمالا اکسپریا XZ4 بوده را به نفع این رویکرد جدید متوقف کرده است. مارش میگوید این رویکرد جدید باعث شده ماکی تعامل بیشتری میان برندهای مختلف و بخش موبایل برقرار کند.
وی در ادامه صحبتهای خود میگوید:
از آنجایی که تیم تصویرسازی گرد هم آمدهاند، حالا تمامی بخشها میتوانند تجربه یکسانی در قسمت سایبرشات، آلفا و اکسپریا داشته باشند.
این حرکت قطعا به عنوان حرکتی هوشمندانه تلقی میشود که به بخشهای مختلف این کمپانی اجازه میدهد از منابع و نوآوریهای یکدیگر استفاده کنند. علاوه بر این، مارش میگوید ممکن است قابلیتهای نرمافزاری دوربینهای آلفا نیز به خط تولید دستگاههای اکسپریا اضافه شود.
او همچنین اذعان دارد که موبایلهای سونی هرگز دستگاههایی نبودهاند که رضایت همه کاربران را جلب کنند، این محصولات همیشه بازار خاصی را هدف قرار دادهاند.
مارش ضمن اشاره به این که تمرکز آنها در بخش نمایشگر و دوربین است، در انتها میگوید:
سونی به عنوان یک برند نمیخواهد همه کاربران را به سوی خود جذب کند. ما سامسونگ یا هوآوی نیستیم. هدف ما کاربرانی هستند که به دنبال محصولات باکیفیت میگردند و میخواهند تصاویر یا ویدیوهای فوق العادهای ثبت کرده یا کار متفاوتی انجام دهند.
اکسپریا ۱ اولین دستگاهی است که با این رویکرد ساخته شده. اگرچه ما هنوز این دستگاه را به صورت تخصصی بررسی نکردهایم، اما با توجه به موبایلی با دوربین سهگانه، نمایشگر ۴K HDR OLED و سیستم کاهش نویز RAW میتوانیم به این محصول خوشبین باشیم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.