رنجرور اسپرت HST از راه رسید. این خودروی شاسی بلند به یک موتور ۶ سیلندر توربوشارژ به همراه موتور الکتریکی مجهز شده است.
رنجرور به تازگی از یک نسخه جدید از خودروی گران قیمت خود، رنجرور اسپرت HST رونمایی کرده است. این خودرو به صورت هیبریدی توسعه یافته است. در ابتدا یک نمونه مخصوص از رنجرور اسپرت HST به بازار عرضه میشود. خریداران در انگلستان برای تصاحب این خودرو باید حداقل ۸۱,۲۵۰ پوند در حساب بانکی خود پول داشته باشند. این خودرو به یک موتور ۶ سیلندر توربوشارژ بنزینی مجهز شده که حجمی برابر با ۳٫۰ لیتر دارد.
این موتور ۶ سیلندر توسط یک موتور برقی همراهی میشود که سیستم هیبریدی ملایم آن محسوب میشود. رنجرور برای این محصول خود یک باتری ۴۸ ولتی در نظر گرفته که باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش بهرهوری آن در شرایط مختلف مانند ترافیک و همچنین ایستادن در پشت چراغ قرمز میشود. استفاده از موتور برقی تنها باعث کاهش مصرف بنزین این خودروی شاسی بلند نمیشود بلکه افزایش قدرت و سرعت آن را نیز در پی دارد. لندرور در این خودروی جدید از سیستم سوپرشارژر الکتریکی استفاده کرده که از نیروی برقی برای توربوشارژر بهره میبرد. این سیستم باعث عملکرد سریعتر توربوشارژر و کاهش لگ در آن میشود. اکثر موتورهای توربوشارژ موجود در بازار با مشکل لگ مواجه هستند و شرکتها برای رفع آن راهحلهای مختلفی را امتحان کردهاند.
موتور بنزینی این خودرو به همراه موتور برقی آن در مجموع قدرتی برابر با ۳۹۴ اسب بخار را در اختیار راننده قرار میدهد. این قدرت بالا، سرعت این خودروی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک را در کمتر از ۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت این خودروی انگلیسی برابر با ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی رنجرور اسپرت HST برابر با ۹٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی بوده و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آن نیز در هر کیلومتر برابر با ۲۱۳ گرم است. شاید در نگاه اول این موتور عملکرد بهینهای نداشته باشد؛ با این حال در مقایسه با موتور قبلی شرایط بهتری در زمینه مصرف بنزین و همچنین انتشار گازهای آلاینده دارد.
نسل گذشته این موتور در جگوار F-Type مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور ۶ سیلندر سوپرشارژ به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به ۱۰٫۵ لیتر بنزین نیاز دارد و همچنین در هر کیلومتر، ۲۴۳ گرم گاز دی اکسید کربن منتشر میکند. یکی از مهندسان جگوار لندرور به این موضوع اشاره میکند که این موتور جدید به علت خطی بودن، عملکرد بهتری در مقایسه با گذشته دارد. آقای Nick Rogers در ادامه افزوده است:
موتورهای ۶ سیلندر خطی در مقایسه با موتور V شکل بالانس بهتری دارند. موتور جدید خطی ما در تمام شرایط، عملکرد بهینهای دارد. ویژگیهای پیشرفته این موتور جدید مانند سوپرشارژر الکتریکی عملکرد بالا و واکنش مناسب رنجرور اسپرت HST را تضمین میکند. سیستم هوشمند MHEV باعث مصرف سوخت بهینه و همچنین کاهش انتشار گازهای آلاینده این خودروی جدید میشود.
این موتور جدید اولین موتور مجهز به سیستم هیبریدی ملایم نبوده که در خودروهای لندرور مورد استفاده قرار گرفته است. چند ماه پیش شاهد رونمایی از نسل جدید رنجرور ایووک با سیستم هیبریدی ملایم بودیم. این موتور ۳ لیتری جدید به همراه دیگر موتورهای جگوار لندرور در کارخانه این کمپانی در ولورهمپتون به تولید میرسد. در حالی که لندرور اعلام کرده این موتور ابتدا در یک نسخه مخصوص از رنجرور اسپرت HST مورد استفاده قرار میگیرد، انتظار میرود این موتور در سایر مدلهای آن نیز حضور داشته باشد.
این خودروی شاسی بلند جدید با قیمت پایه نزدیک به ۸۱ هزار پوند در کشور انگلستان به فروش میرسد؛ با این حال خریداران میتوانند برای آن تجهیزات مختلفی را سفارش دهند که البته باید برای هر یک از آنها هزینه جداگانهای را پرداخت کنند. تریم فیبر کربن یکی از این تجهیزات برای رنجرور اسپرت HST است. این تریم تغییراتی را در کاپوت، جلوپنجره و دریچههای اطراف بدنه ایجاد میکند. در این تریم خریدار به امکان تنظیم صندلی راننده در ۱۶ جهت به صورت الکترونیکی، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و پدالهای تعویض دنده کرومی دسترسی پیدا میکند. این خودرو در ۵ رنگ شامل مشکی، سفید، نقرهای، قرمز و خاکستری روانه بازار میشود که البته رنجرور برای هر یک از آنها از اسم مخصوصی استفاده کرده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.