شرکت چینی تکرولز نسخهی جدیدی از خودروی مختص پیست و تک سرنشین رن RS را معرفی کرده است که ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
پس از رونمایی نسخه اول از ابرخودروی رن در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷، حالا نوبت به تلکرولز رن RS میرسد که با اعداد و آمار خیرهکنندهی پیشرانه خود، در نمایشگاه ژنو امسال مورد توجه بسیاری قرار میگیرد. دو نوع پیشرانه برای این ابرخودرو موجود هستند؛ مدل ارزانتر رن RS با چهار موتور الکتریکی که مجموعا ۸۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۶۰ نیوتنمتر گشتاور به چرخها منتقل میکنند. نمونهی گرانتر رن RS که به نسخهی دوم مشهور است، با ۶ موتور الکتریکی به عنوان قدرتمندترین محصول تکرولز شناخته میشود.
ابرخودروی سبک و تکسرنشین چینی با مدل دوم، به لطف دو پیشرانه الکتریکی در اکسل جلو و چهار موتور در پشت، حدود ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این اعداد حیرتآور هستند و کارشناسان تکرولز ادعا میکنند که رن RS در سه ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید. البته در مقایسه با ابرخودروهای امروزی، قویترین نمونهی رن RS با نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت، فراتر از انتظار نیست.
شبیه به آنچه که در محصول قبلی این شرکت دیدیم، رن RS هم از قوای محرکهی توربینی الکتریکی با قابلیت شارژ مجدد (Turbine-Recharging Electric Vehicle Powertrain) استفاده میکند که به اختصار «TREV» نامیده میشود. محصولات تکرولز، نسلی از ابرخودرهای الکتریکی ساخت چین با طراحی آیندهنگرانه به حساب میآیند. اساسا این ابرخودرو به کمک توربین و حرکت ژنراتور سریعا باتری ۲۸ کیلوواتی را شارژ میکند و زمانی که باتری کاملا پر شد، ژنراتور به موتور تبدیل میشود و خودرو را حرکت میدهد.
وزن خالص خودرو به ۱۸۵۴ کیلوگرم میرسد که با توجه به کاربرد فیبرکربن و آلومینیوم در شاسی یکپارچه، نسبتا زیاد محسوب میشود. دیسکهای ترمز ۳۸۰ و ۳۵۵ میلیمتری در جلو و عقب، چرخهای ۲۱ اینچی و طراحی بدنه به دست فابریزیو و جورجیتو جیوجارو، از ویژگیهای حائز اهمیت رن RS جدید هستند.
متیو جین، مدیر ارشد فنی تکرولز درباره طراحی خودرو میگوید:
طراحی ماژولار خاص شاسی و قوای محرکه خودروی رن، ما را در خلق یک خودروی مخصوص پیست با عملکرد فوقالعاده یاری کرده است تا فناوری TREV خود را در موثر و کارآمدترین روش ممکن به دنیا معرفی کنیم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.