پس از منتشر شدن چند تصویر در شبکههای اجتماعی، سرانجام جدیدترین محصول فراری در فاصلهی کمی از رونمایی پورشه ۹۱۱ GT3 RS بهطور رسمی معرفی شد. سوپراسپرت جدید فراری که در اصل نسخهی سبکتر و پرقدرتتر مدل ۴۸۸ GTB است، دو راهی سخت پورشه یا فراری را مقابل طرفداران دنیای خودرو قرار میدهد.
فراری ۴۸۸ پیستا (Pista به معنی پیست در زبان ایتالیایی) با گذراندن چند جلسه تمرین طاقتفرسا در باشگاه اختصاصی فراری در مقایسه با ۴۸۸ GTB، حدود ۹۰ کیلوگرم کاهش وزن دارد. پیستا با وزن کلی ۱۲۸۰ کیلوگرم، فرصت استثنایی تیونینگ ویژه را در اختیار تیم مهندسی فراری قرار داده است. فراری ۴۸۸ پیستا در کنار کاهش وزن، روتین افزایش قدرت تا ۵۰ اسب بخار را انتخاب کرده است؛ در حقیقت ۴۸۸ پیستا با قدرت ۷۱۱ اسب بخار، بیشترین افزایش قدرت پیشرانه در خانوادهی محصولات سری ویژهی فراری را دارد. پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری که به دو توروبوشارژر مجهز است و عنوان پرقدرتترین پیشرانهی V8 فراری را یدک میکشد، ۱۰ نیوتنمتر گشتاور بیشتر از ۴۸۸ GTB در اختیار گرفته است تا در مجموع ۷۷۰ نیوتنمتر گشتاور در اختیار سوپراسپرت زیبای پیستا باشد.
اما این عملکرد فنی فراری ۴۸۸ پیستا است که برای سلطان فعلی جهنم سبز و تیم مهندسی پورشه مهم است. پیستا با نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت در مدتزمان ۲.۸۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۷.۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. مدل ۴۸۸ GTB در مقایسه با پیستا، در تست صفر تا ۱۰۰ و صفر تا ۲۰۰ به ۳ و ۸.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر به سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
تیم مهندسی فراری با استفاده از دانش و فناوری موجود در خودروهای مسابقهای ۴۸۸ GTE و ۴۸۸ Challenge که در رقابتهای استقامتی (WEC) فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) شرکت دارند، نیروی روبهپایین (داونفورس) ۴۸۸ پیستا را در مقایسه با ۴۸۸ GTB حدود ۲۰ درصد افزایش داده است. علاوه بر این، پیستا موزیک متن قویتری در تمام دور موتورها مینوازد.
فراری پیستا بهعنوان رقیب سرسخت پورشه ۹۱۱ GT2 RS در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.