شاسیبلند هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۹ با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی، همراه با امکانات رفاهی جدید راهی بازار جهانی میشود.
ممکن است تصاویر شاسیبلند هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۹ را دیده باشید که مخصوص بازار کره جنوبی پیشبینی شده؛ اما اکنون جزئیات مربوط به نسل چهارم سانتافه برای فروش در ایالات متحده و دیگر کشورها تأیید شده است. مهمترین این جزئیات شامل پیشرانه دیزل در سیستم محرکه خودرو است. علاوه بر این یکی از مقامات اجرایی هیوندای تأیید کرده که سانتافه هیبریدی نیز در راه است؛ اما اینکه برای کدام منطقه تولید میشود، فعلا مشخص نیست. با این حال بردن چنین پیشرانهای به ایالات متحده به هیچ وجه عجیب نیست. در آینده نزدیک نسل جدید شاسیبلند سانتافه (احتمالا تابستان امسال) در سراسر جهان به نمایندگیهای فروش خواهد رسید.
برای نسل جدید، هیوندای نحوهی نامگذاری خودرو را اصلاح میکند؛ به جای اینکه خریداران بخواهند نسخه پنج صندلی سانتافه را سانتافه اسپرت بخوانند، اکنون تنها نام آن سانتافه خواهد بود. بعدها نوع هفت صندلی با فاصله محوری طولانی، بهعنوان سانتافه XL نامگذاری خواهد شد. در نهایت هیوندای قصد دارد یک شاسیبلند ۳ ردیفه جدید با ظرفیت هشت سرنشین و نام جدید تولید کند.
در این طرح یک مانع کوچک و تا حدودی گیجکننده وجود دارد؛ اگر خریدار بخواهد نسخه مجهز به پیشرانه چهار سیلندر توربودیزل ۲.۲ لیتری با حدود ۲۰۰ اسب بخار و ۴۳۴ نیوتنمتر داشته باشد، یک صندلی ردیف سوم کوچک هم وجود دارد. هیوندای میگوید این صندلی برای «شرایط ضروری» استفاده خواهد شد و اشاره میکند که اتاق ممکن است در آن کمی تنگ باشد.
شاسیبلند سانتافه ۲۰۱۹ کمی نسبت به سانتافه قبلی، از نظر حجم کابین بزرگتر میشود و فاصله محوری آن به ۲۷۶.۶۱ سانتیمتر میرسد که در مقایسه با مدل ۲۷۰ سانتیمتری کنونی کمی بزرگتر است. طول کلی خودرو در مدل جدید به ۴۷۷.۰۱ سانتیمتر افزایش مییابد؛ درحالیکه مدل کنونی با طول ۴۶۹.۹ سانتیمتر در دسترس قرار دارد. در نتیجه فضای نشستن مسافر به ۳۱۳۴.۷ لیتر افزایش مییابد ولی این رقم در مدل کنونی ۳۰۵۸ لیتر است.
علاوه بر پیشرانه دیزل، خریداران قادر به انتخاب دو پیشرانه بنزینی هستند. مدل پایه از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار بهره میگیرد و مشتریان میتوانند آن را به پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت خروجی ۲۳۲ اسب بخار ارتقاء دهند.
صرف نظر از انتخاب پیشرانه، شاسیبلند سانتافه مدل ۲۰۱۹ همراه با جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک ارائه میشود که جایگزین نسخه ۶ سرعته موجود خواهد شد. به گفته مسئولان هیوندای این جعبهدنده حاصل طراحی داخلی برند کرهای و سبکتر و کارآمدتر از مدل کنونی خودروی سانتافه است. جعبهدنده جدید به سیستم چندمنظوره تمام چرخ محرک با حالتهای اسپرت، نرمال و هوشمند متصل میشود.
چهارمین نسل سانتافه دارای ظاهر جعبهای و ظریفتر نسبت به مدل فعلی است. جلوپنجره مشبک ۶ گوشه با طرح متالیک، جلوه چشمگیری به شاسیبلند محبوب میبخشد. چراغهای جلوی نازک همراه با طراحی زیبای چراغ مهشکن، به زیبایی بیشتر خودرو کمک میکند. طبق گفتههای مهندسان هیوندای طراحی نازک ستونهای جلو و استفاده از پنلهای شیشهای بزرگتر در چهارچوب عقب، به میزان ۴۰ درصد دید راننده را افزایش میدهند.
در داخل نسل جدید شاسیبلند سانتافه بسیار خوشتیپ به نظر میرسد؛ بخش مرکزی جلو داشبورد بازطراحی شده است و در حالت استاندارد همراه سیستم اطلاعاتی و سرگرمی ۷ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو ارائه میشود. چیدمان مورب نیز از انعکاس خیرهکننده نور روی صفحه نمایش جلوگیری میکند.
با خرید پایینترین مدل شاسیبلند سانتافه مجهز به تریم SE، خریداران مجموعهی کاملی از فناوریهای کمکی از جمله دستیار نور بالا، پیشگیری از برخورد با جلو، هشدار نقطه کور دید راننده، دستیار نگه داشتن خودرو در مسیر مستقیم، کنترل کروز انطباقی، پایش دید عقب و هشدار فاصله پارک را در اختیار خواهند داشت. یکی دیگر از امکانات سانتافه جدید، هشدار صندلی عقب است؛ این ابزار برای بسیاری از والدین مفید است که اگر کودکی در خودرو مانده باشد، با فلاش چراغهای جلو و صدای بوق به آنها یادآوری میکند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.