پس از ریزر، شیائومی هم به واسطهی یکی از زیرمجموعههای خود، به دنبال عرض اندام در بازار گوشی هوشمند گیمینگ است.
یکی از جدیدترین شرکتهای زیرمجموعهی شیائومی به نام Black Shark، کاملا وقف طراحی و ساخت گوشی هوشمند گیمینگ شده است و با راه اندازی صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی ویبو، احتمالا اولین محصول خود را اوایل سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد. این شرکت در حال حاضر محصولی ارائه نکرده است، اما شاید بهزودی این کار را انجام بدهد؛ زیرا یکی از محصولات آن مورد اشارهی آژانسی دولتی قرار گرفته است که به یک سیستم خنککننده پیشرفته و سیستم روی یک چیپ پرچمدار مجهز است. اگر بلک شارک واقعا در حال تولید گوشی هوشمند مخصوص بازی باشد، تمرکز زیاد بر یک سیستم خنککنندهی قوی، کاملا منطقی و با استراتژی محصول در یک راستا است. امروزه تراشههای موبایل به اندازهای توانمند هستند که قادر به پردازش بازیهایی با گرافیک بسیار بالا باشند؛ ولی معمولا بهخاطر داغ شدن بیش از حد که باعث میشود سختافزار آنها دچار مشکل شود، قادر به ارائهی عملکردی پایدار نیستند؛ بنابراین تجربه کاربری سازگاری ارائه نمیدهند.
در حال حاضر هیچ مشخصاتی از سیستم خنککننده اولین گوشی بلک شارک فاش نشده است و تنها اشاره مبهمی به این شده که دارای تنظیمات «aviation-class» است. شیائومی هنوز انگیزهی خود از رقابت در بخش گوشی هوشمند گیمینگ را اعلام نکرده است؛ این بخش از بازار، پشتوانهی قوی ندارد و شرکتهای بزرگ سازندهی تجهیزات از آن حمایت نمیکنند. پیش از عرضهی گوشی گیمینگ ریزر در اواخر سال ۲۰۱۷، آخرین گوشی مخصوص گیمرها که عرضهی جهانی شد سونی اریکسون اکپسریا پلی محصول سال ۲۰۱۱ بود. ریزر موفق شد با ارائهی اولین گوشی هوشمند خود توجهات را به این گوشی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آن جلب کند؛ هرچند هنوز مشخص نیست این تجربه موبایل گیمینگ موفق بوده است یا نه که همین موضوع باعث شده شیائومی شانس خود را در همین بخش امتحان کند.
گفته میشود بهجز این غول فناوری چینی، ایسوس هم در حال تولید گوشی هوشمند گیمینگ اندروید است که قرار است اواخر سال جاری عرضه شود؛ هر چند جزئیات زیادی از پروژهی کمپانی تایوانی ایسوس در دست نیست. کنگرهی جهانی موبایل پیش رو ممکن است شاهد چنین گوشیهایی باشد؛ بهخصوص که نمایشگاه تجاری مستقر در بارسلونا اسپانیا به این مشهور است که تولیدکنندگان، دستگاههای بسیار مورد انتظار را در آنجا عرضه میکنند. شیائومی سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته و صادرات جهانی خود را تقریبا دو برابر کرده است و انتظار میرود در نیمهی دوم سال ۲۰۱۸ سهام خود را عرضهی عمومی کند. بعضی از منابع داخلی شرکت هم بهتازگی ادعا کردهاند که هدف شیائومی رسیدن به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.