گوگل و سیلزفورس اواخر پاییز سال گذشته در دریمفورس شراکت خود را اعلام کردند. حال این دو شرکت پرده از برخی مفاد آن توافق برداشتهاند.
اکنون کاربران تازهکار گوگل آنالیتیکس ۳۶۰ میتوانند دادههای خود را از ابزار مدیریت ارتباط با مشتری همانند مدیریت رهبری و مدیریت فرصت و … وارد کار کنند. این قابلیت به بازاریابان اجازه میدهد بینشی کلی درمورد اولین تماس مشتری برای فروش و درکی بهتر از چگونگی تناسب مراودات برای کسب نتیجه موفقیتآمیز پیدا کنند. البته سیلزفورس، دادههای بازاریابی خود را در مارکتینگ کلود (Marketing Cloud) هم دارد. همچنین این شرکت، محصولات تحلیلی مختص خود را دارد که شامل سیلزفورس ویو و انیشتین آنالیتیکس میشوند.
این قابلیت به کمپانیهایی که از محصولات تحلیلی گوگل استفاده میکنند، اجازه میدهد دادههای دو سیستم را ترکیب و هماهنگ کنند. از آنجایی که مشتریان تمایل دارند از محصولات متعددی استفاده کنند، این همکاری بیشتر نمود پیدا میکند. درواقع این همکاری رسیدن به تصویری کلی درمورد مجموعهی محصولات را آسانتر میکند.
کمپانیها با استفاده از این قسمت ابتدایی همکاری و شراکت، رابط بین دادههای سیلزفورس به گوگل بیگ کوئری (سرویس انبار دادهی گوگل که کاربران در آن میتوانند این دادهها را با سایر مجموعهدادهها ترکیب کنند) را فراهم میکنند.
و در آخر، کمپانیها ارتباطی بین سیلفزفورس و خط تبلیغ گوگل ایجاد میکنند تا بهترین چشماندازها را به تبلیغ مناسب و در زمان مناسب متصل و روند فروش را تکمیل کنند. گوگل در یک پست مرتبط که در وبسایت این کمپانی منتشر شده، درمورد جزئیات همکاری درمورد لینک تبلیغ توضیح داده است:
بازاریابان میتوانند بهجای استفاده از تاکتیکهای ابتدایی برای جذب مشتری، از ابزارهای موجود در AdWords و DoubleClick Search استفاده کنند تا مناقصهی خود در تبلیغات جستوجوی مبتنی بر هدف فروش واقعی (مکالمات آفلاین ردیابیشده در سیلزفورس) را بهینه کنند. آنها همچنین میتوانند یک فهرست مخاطب از تاکتیکهای جذب مشتری تأییدشده در آنالیتیکس ۳۶۰ از سیلزکلود بسازند و از AdWords و DoubleClick Bid Manager استفاده کنند تا تبلیغات خود را به دست افراد با همین مشخصات برسانند.
ترکیب این دو نوع اطلاعات ازطریق منابع، میتواند بینشها و تواناییهایی برای افراد فراهم کند که اگر این دو شرکت میخواستند بهتنهایی آنها را فراهم کنند، نمیتوانستند. ریونگ، مؤسس و تحلیلگر اصلی در کانستلیشن ریسرچ، معتقد است این همکاری توانایی رقابت دو کمپانی با رقبا را در این فضا، افزایش میدهد. او گفت:
همکاری اخیر و پیشنهادهای مربوط به آن، حق انتخاب دیگری به مشتریان در بازار میدهد و هدف آن ادوبی و مایکروسافت است.
ادوبی با ابزارهای تحلیلی، بازاریابی و تبلیغاتی خود، یکی از بازیگران بزرگ در این عرصه بوده است. شرکت مایکروسافت، در سال ۲۰۱۶ لینکدین را با قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. این خرید به مایکروسافت کمک کرد تا به مقدار زیادی داده دسترسی پیدا کند و آنها را با کمک ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، به اشتراک بگذارد. ونگ میگوید:
هدف از همکاری دو کمپانی این بود که تعاملات آفلاین و آنلاین را با قدرت تحلیل ابری در کنار هم قرار دهیم تا کمپینهای بازاریابی بتوانند بدون ادغامها و شکافهایی که اکثر بازاریابان امروزی با آن مواجه هستند، به اجرا دربیایند.
این همکاری تنها گام ابتدایی این دو کمپانی برای همکاریهای بیشتر و گستردهتر بود و آنها قول دادند که در سالهای آتی شاهد همکاریهای عمیقتری بین این دو خواهیم بود؛ مواردی شامل آوردن اطلاعات خاص محصول، احتمال تغییر تاکتیکهای جذب و ارزش مشتری مادامالعمر.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.