اچ تی سی آنقدر برای ورود به بازار موبایل های دارای دوربین دوگانه عجولانه عمل کرد که مدتی بعد مجبور به توقف تولید این دیوایس ها شد. اما به گزارش انگجت این کمپانی تایوانی تصمیم گرفته که در سال ۲۰۱۸ یک بار دیگر شانس خود را در بازار رو به رشد این دیوایس ها امتحان کند.
چیالینگ چنگ، مدیر بخش اسمارت فون های اچ تی سی اخیرا در یک مصاحبه ضمن تأیید این موضوع اذعان داشته که وی و همکارانش به دنبال راهی هستند که دوربین دوگانه را به ویژگی شاخص و برجسته محصول جدید خود تبدیل کنند.
این اظهار نظر آقای چنگ به خوبی مشکل همیشگی اچ تی سی را به نمایش می گذارد: مطرح شدن و فروش خوب در بازار پر رقابتی که سامسونگ، اپل و ال جی آن را به تصرف خود در آورده اند.
اچ تی سی نخستین اسمارت فون دارای دوربین دوگانه خود را (که از سنسور دوم آن برای ارائه افکت های سه بعدی استفاده می شد) در سال ۲۰۱۱ روانه بازار کرد. سپس در سال ۲۰۱۴، افکت های تغییر عمق میدان میان کاربران تلفن های هوشمند به محبوبیت رسیدند.
اچ تی سی نخستین اسمارت فون دارای دوربین دوگانه خود را در سال ۲۰۱۱ روانه بازار کرد
اما اچ تی سی در عوض به کار گیری این افکت ها در حالت عکاسی پرتره که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده، چنین قابلیتی را در حد یک افکت سه بعدی محدود نگه داشت. آخرین موبایل دارای دوربین دوگانه اچ تی سی هم در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد، یعنی یک سال قبل از این که اپل با آیفون ۷ پلاس بتواند استفاده از دوربین های دوگانه در موبایل ها را به اوج محبوبیت برساند.
از شواهد و قرائن پیداست که اچ تی سی در به کارگیری روشی که بتواند دوربین دوگانه را در سال ۲۰۱۸ همچنان خاص و منحصر به فرد جلوه بدهد، هنوز سرگردان است. این در شرایطی است که شرکت تایوانی در گذشته برای ایجاد تمایز میان محصولاتش با سایر رقبا عملکرد بهتری به نمایش می گذاشت.
اما حالا که دوربین های دوگانه به خصوصیتی استاندارد در دیوایس های پرچمدار تبدیل شده اند، شکی نیست که مدیران اچ تی سی برای ارائه محصولی خاص و منحصر به فرد به دست مشتریان کار بسیار دشواری پیش رو خواهند داشت.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.