پورشه با احیای مدل ۹۱۱ کاررا T، یک محصول جدید به خانوادهی پرجمعیت ۹۱۱ اضافه کرد.
تیم مهندسی پورشه، مفهوم طراحی مدل ۹۱۱T محصول سال ۱۹۶۸ را در ۹۱۱ کاررا T پیادهسازی کرده است؛ این خودرو با وزن سبک، نسبت دندههای کمتر در جعبهدندهی دستی، محور عقب و قفل دیفرانسیل مکانیکی، برای بهبود عملکرد و سواری ارائه میشود.
تمام بخشهای ۹۱۱ کاررا T، بهمنظور دستیابی به نهایت عملکرد اسپرت و وزن سبکتر طراحی شده است؛ پنجرهی عقب و شیشههای کوچک جانبی از جنس شیشهی سبکوزن هستند، دستگیرهی داخل درها از طناب ساخته شده است، بیشتر مواد عایق صدا حذف شدهاند، صندلیهای عقب به همراه سیستم مدیریت ارتباطی پورشه نیز حدف شدهاند که البته بدون دریافت هزینه، به سفارش مشتری نصب میشوند. حاصل این رژیم کاهش وزن، کم شدن ۲۰ کیلوگرمی وزن کاررا T نسبت به ۹۱۱ کاررا است تا به ۱۴۲۵ کیلوگرم برسد.
قوای فنی؛ بهینهسازی نسبت وزن به قدرت
پیشرانهی ۶ سیلندر خطی با حجم سه لیتر و دو توربوشارژر، قدرت خروجی ۳۷۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتنمتر را از دور موتور ۱۷۵۰ تا ۵۰۰۰ در اختیار قرار میدهد. نسبت وزن به قدرت به ۳.۸۵ کیلوگرم بر اسب بخار ارتقاء یافته است تا نهایت عملکرد و سواری دینامیک تضمین شود. به لطف نسبت کمتر در اکسل عقب و قفل دیفرانسیل مکانیکی، پورشه کاررا T در زمان ۴.۵ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۱ ثانیه از مدل ۹۱۱ کاررا کوپه سریعتر است. کاررا T در زمان ۱۵.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. با سفارش پکیج آپشن PDK، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط ۴.۲ ثانیه و سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۴.۵ ثانیه زمان میبرد؛ حداکثر سرعت کاررا T با جعبهدندهی دستی و خودکار، بیش از ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است.
طراحی اسپرت و زیبا
طراحی پورشه ۹۱۱ کاررا T، یادآور هیجان و حس اسپرت یک خودروی کوپهی محور عقب است. تمام بدنه و چرخها، بهعنوان عنصری از دیفرانسیل عمل میکنند. در جلو، اسپویلر کوچک سپر جلو و آینههای بغل خاکستری متالیک، به آیرودینامیک ۹۱۱ کاررا T کمک کردهاند. از نمای جانبی، به لطف رینگهای ۲۰ اینچی خاکستری رنگ کاررا S، این مدل جدید کاملا آشنا به نظر میرسد. وجود نشانهای ۹۱۱ Carrera T، بخش دیگری از نمای متفاوت جانبی این کوپهی زیبا را تکمیل میکنند. در بخش عقب خودرو، شیار کوچک چراغها، نشان Porsche و ۹۱۱ Carrera T در رنگ خاکستری، سیستم اگزوز اسپرت (که بهصورت استاندارد ارائه میشود) با سراگزوزهای مرکزی را شاهد هستیم. رنگهای سیاه، نارنجی گدازهای، قرمز نگهبانی، زرد مسابقهای، سفید و آبی میامی و رنگهای متالیک سفید کاررا، سیاه جت و نقرهای جیتی برای بدنه در دسترس هستند.
طراحی این مدل جدید بر اساس۹۱۱ کاررا انجام شده است. حرف T در این مدل نمایانگر خصوصیت تورینگ بودن ۹۱۱ است. علاوه بر این ۹۱۱ T، چندین ویژگی همچون شاسی اسپرت PASM، دو سانتیمتر ارتفاع کمتر، پکیج ویژهی کاهش وزن، دستهدندهی کوتاهتر به همراه طرح دندههای قرمزرنگ روی آن و صندلیهای اسپرت-تکس دارد که در مدل استاندارد ۹۱۱ کاررا وجود ندارند. همچنین آپشن فرمانپذیری محور عقب در این مدل جدید وجود دارد که خریداران ۹۱۱ کاررا از آن بیبهره هستند.
کابین اسپرت
در فضای داخلی همانند طراحی بدنه، بر حس اسپرت ۹۱۱ تأکید شده است. صندلیهای اسپرت-تکس با رنگ سیاه، چهار نوع تنظیمات برقی دارند؛ نمای زیبای صندلیها با پشتسریهای مزین به نشان ۹۱۱ سیاهرنگ تکمیل شده است. کاررا T، برای اولین بار با آپشن صندلیهای مسابقهای همراه شده است. فرمان خوشدست و جیتی پورشه با غربیلک چرمی و دکمههای انتخاب حالتهای مختلف رانندگی ارائه شده است. دستهدندهی کوتاه و طرح دنده قرمزرنگ روی آن فقط در این مدل از پورشه یافت میشود. تزئینات داشبورد و دربها همه به رنگ سیاه هستند. با انتخاب رنگهای زرد، قرمز یا نقرهای، فضای کابین اسپرتتر جلوه خواهد داشت. این رنگها در بخشهای مختلفی از کابین، مانند کمربندهای ایمنی، نشان ۹۱۱ روی پشت سریها، دستگیرههای دربها و مرکز صندلیها بهکار میروند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.