بر اساس برنامهی جدید راهبردی سهسالهی میتسوبیشی، این شرکت ژاپنی به دنبال افزایش تولید و فروش محصولات خود و کاهش هزینههای سالانهی شرکت با سرمایهگذاری ۵ میلیارد دلاری است.
مقامات میتسوبیشی، از برنامهی این شرکت جهت افزایش فروش حداقل ۳۰ درصد تولید، برابر با ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سال خبر دادند. برای دستیابی به این هدف بزرگ، این شرکت ژاپنی در قالب برنامهی «به طرف رشد» بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایهگذاری میکند.
بر اساس این برنامه، رشد ۳۰ درصدی درآمد برابر با ۲.۵ هزار میلیارد ین در نتیجهی افزایش سرمایهی سالانه ۱۳۷ میلیارد ین تا سال ۲۰۱۹ پیشبینی شده است؛ افزایش آمار فروش کلی محصولات نیز سالانه ۵.۵ درصد خواهد بود.بخش اساسی افزایش فروش و درآمد میتسوبیشی بر عهدهی ۱۱ مدل جدید از شاسیبلندها و وانت پیکاپها، پیشبینی شده است. افزایش فروش محصولات میتسوبیشی بهصورت ترکیبی در بازارهای منطقهی آسیای جنوب شرقی، اقیانوسیه، ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن در نظر گرفته شده است.
اوسامو ماسوکو، مدیر اجرایی میتسوبیشی موتورز، گفت:
«به طرف رشد»، برنامهی راهبردی جدید میتسوبیشی موتورز است. ما «اعتماد» به محصولات میتسوبیشی را بهعنوان اولویت اول در این شرکت قرار میدهیم، مدلهای جدیدی عرضه میکنیم و دوباره از لحاظ مالی رشد صعودی خواهیم داشت. این موارد مبنای رشد ثابت آیندهی میتسوبیشی خواهد بود که منجر به افزایش سرمایه و بودجهی تحقیق و توسعه محصولات میشود.
علاوه بر افزایش تولید و گسترش بازار عرضه، مقامات میتسوبیشی به دنبال کاهش هزینهها تا ۱.۳ درصد در سال هستند؛ این هدف با وجود گسترش همکاری و توسعه اتحاد رنو و نیسان امکانپذیر است. مدیران این شرکت ژاپنی انتظار دارند که حاصل این همکاری بیش از ۸۸۶ میلیون دلار باشد.
ماسوکو میگوید:
این برنامهی جاهطلبانه با هدف افزایش فروش در کلاس خودروهای در حال رشد، بهخصوص خودروهای با سیستم تمام چرخ محرک و گسترش بازار فروش در بخشهای رو به رشد، بهویژه منطقهی آسیای جنوب شرقی طراحی شده است. همچنین بر اساس این برنامهی راهبردی و بندهای مربوط به مقررات ساختاری و کارایی جدید، هزینههای شرکت بهتر مدیریت خواهد شد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.