مسئول قطب تکنولوژی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه ۹ گفت: سرفصلهای دندانپزشکی اکنون در مرحلهای است که باید محصولات درس نامهها، محصولات طبقه بندی و مرکزی تدوین و برنامه در اختیار اساتید قرار داده شود و از این لحظه برنامه بازبینی بعدی سرفصلها کلید بخورد.
دکتر مجید اکبری، ضمن بیان این مطلب به بازبینی سریع و کلی با نگاه مشخص به مشکلات اشاره کرد و گفت: در سرفصلهای قبل با توجه به گسترش تعداد دانشکده های دندان پزشکی و ایجاد تغییرات مبتنی بر استراتژی های نوین آموزشی، از نظر عرف اجرایی؛ امکان توانمندیهای اجرا به صورت یکسان وجود نداشت.
وی ادامه داد: سیاست های راهبردی در سرفصلهای جدید به دنبال تغییرات بنیادی نبوده است؛ زیرا این تغییرات باید مبتنی بر شواهد باشد که کار و زمان زیادی را می طلبید.
مسئول قطب تکنولوژی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه ۹افزود: بر این اساس بنا شد با یک اصلاح کاربردی کار سرفصلها انجام، حداکثر بهرهوری در این راستا صورت گیرد و در نهایت در یک زمان بندی یک ساله به سرانجام برسد.
اکبری تاکید کرد: تلاش شد تا در فرآیند اجرا شده از نظر دیگر صاحب نظران استفاده و کلیه اساتید را در اجرا و در برنامه ریزی وارد کنیم.
وی گفت: با کمک و حمایت های وزارت بهداشت، اساتید و روسای دانشکدههای دندانپزشکی مشکل رشته دکتری دندانپزشکی برطرف و تلاش شد تا در برخی دروس که اساتید مشخصی ندارند؛ اصلاح گروه صورت گیرد.
مسئول قطب تکنولوژی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه ۹ با اشاره به آموزش مجازی، گفت: باید آموزش مجازی را با توجه به سیاست وزارت بهداشت گسترش داده و اساتیدی که با شیوه های نوین آموزشی حاضر به همکاری هستند را همراه خود کنیم.
اکبری خاطر نشان کرد: باید این برنامه آغازی باشد برای یک کمیته برنامه ریزی درسی؛ به این معنا که دائما نظارت، ارزشیابی و بازخورد از سرفصلهای جدید گرفته شود.
وی تصریح کرد: در این راستا تلاش شد تا مناسب ترین فرد که بتواند بیشترین زمان را به این موضوع اختصاص داده و بیشترین آگاهی را در این زمینه در سطح دانشگاه داشته باشند؛ به عنوان رابط دانشکده و عضو کمیته سرفصلهای کشوری معرفی شود.
مسئول قطب تکنولوژی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه ۹ ادامه داد: اکثر دانشکده ها در این راستا وارد عمل شدند، برنامه نیازسنجی و احصا مشکلات انجام و در ادامه سایتی جهت انعکاس اتفاقات در سطح گروه های دانشکده تدوین شد؛ که پیشنهادات در این سایت ارسال و پس از دسته بندی در کمیسیون راهبردی قرار داده می شود.
اکبری افزود: به عنوان یک انجام دهنده فرایند از پیشنهادات و مشاوره انجمن ها، مسئولین اجرایی و روسای دانشکدهها استفاده و مطالبی را به صورت دسته بندی در اختیار دبیران قرار داده ایم.
مسئول قطب تکنولوژی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه ۹ با بیان اینکه سرفصلها در مرحلهای است که باید محصولات درسنامهها، محصولات طبقه بندی و مرکزی تدوین و برنامه در اختیار اساتید قرار داده شود، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که از همین لحظه برنامه بازبینی بعدی سرفصلها کلید بخورد؛ زیرا ما امکان این را نداریم با پیشبینی اولیه همه مشکلات را حل کرده و حتما باید با بازبینی سرفصلها ایرادات بعدی را رفع کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اکبری تصریح کرد: باید در این راستا برنامه ها را به صورت مدرن بومی تدوین کنیم تا نزدیک ترین حالت را به برنامه استاندارد و عملی ترین حالت را جهت اجرایی شدن در سطح کشور داشته باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.