0
0

سلام. ببخشید یه سوال داشتم. من نمی تونم در آزمون پاسخنامه رو خالی بذارم هر بار میخونم که سوالای خیلی بیشتری رو بزنم اما نمیشه. چیکار کنم؟

0
0

سلام

١- اگر بخواهید به تعداد بالایی از سوالات پاسخ دهید به دلیل تعداد زیاد سوالات، با عجله و شتاب آزمون می دهید که این مسئله سبب افزایش بی دقتی های شما خواهد شد و تعداد سوالات غلط شما افزایش پیدا می کند.

٢- از طرفي وقتی نمی توانید به یک یا چند سوال پاسخ دهید مضطرب شده، ذهن شما درگیر خواهد شد و تمرکز شما کاهش پیدا خواهد کرد که این مسئله میزان خطای شما را افزایش خواهد داد، این مسئله سبب می شود شما روی سوالات مکث بیشتری کنید و در این حالت بخشی از وقت شما از دست خواهد رفت.

٣- برای قبولی در رشته های مورد نظرتان نیاز به داشتن درصد صد یا درصدهای بسیار بالا ندارید و می توانید با میانگین درصد ٦٥ تا ٧٠ رتبه بسیار خوبی کسب کنید.

٤- یکی از راه هایی می تواند به آرامش شما در آزمون ها کمک کند، روش حداقل سوال است. شما باید بر اساس میزان توانایی های خود و درصدهای آزمون های قبلی، برای خود حداقل سوال تعیین کنید. به این معنی که در آزمون ابتدا به این تعداد سوال پاسخ صحیح دهید و در صورتیکه زمان داشتید و سوالات ساده بود می توانید این مقدار را افزایش دهید. بنابراین حتما برای خود حداقل سوال مشخص کنید تا بتوانید با آرامش در جلسه آزمون حاضر شوید و سعي كنيد هر بار مقدار كمي اين حداقل سوال را افزايش دهيد.
به این نکته دقت داشته باشید که اگر در آزمونی سوالات درس مربوط سخت بود، شما باید حداقل سوال درس را کاهش دهید تا بتوانید با آرامش بیشتری به سایر دروس پاسخ دهید.

٥- به اين نكته توجه داشته باشید که در آزمون سراسری تمامی سوالات برای سنجش علمی داوطلبان نیست و برخی از سوالات برای سنجش توانایی کنترل هیجان شما و گذشتن از برخی سوالات است. بنابراین برای پاسخ دادن به هر تعداد سوالی که پاسخ آن ها را می دانید در آزمون حاضر شوید. حداقل سوال كه در بالا ذكر شد به شما كمك مي كند با آرامش بيشتري بتوانيد از اين گونه سوالات عبور كنيد.

بنابراین از تکنیک حداقل سوال استفاده كرده و دقّت داشته باشيد برای قبولی در رشته های پرطرفدار دانشگاهی همانطور که در کارنامه های قبولی مشاهده می کنید نیاز به پاسخگویی به تمامی سوالات را ندارید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا