0
0

سلام، من در آزمون ها خيلي وقت كم می آورم ولي تو خونه بدون وقت درصدهام خيلي خوبم می شوند. راه حل چيه؟

0
0

سلام

١- تکنیک زمان های نقصانی به شما كمك مي كند تا در جلسات آزمون بتوانيد زمان خود را مديريت كنيد. از زمان پاسخگویی به سوالات هر درس کمی کم کنید تا زمانی برای مرور در انتهای آزمون ایجاد شود.
براي مثال در دروس عمومي، زمان نقصاني هر درس را ١٥ دقيقه قرار داده، تا در نهايت ١٥ دقيقه زمان اضافه براي مرور و بالا بردن درصدهاي خود داشته باشيد.
البته اینکه از زمان هر درس چه میزان کم کنید برعهده شما است و به توانایی های شما مربوط می شود اما مهم این است که در پایان آزمون حدود ١٠ الي ٢٠ دقیقه در دروس عمومی و ٢٥ الي ٤٠ دقیقه در دروس اختصاصی زمان مرور داشته باشید.

٢- زمان هر درس را در ابتدای همان درس نوشته و هر ده سوال یکبار شماره سوال و زمان خود را کنترل نمایید تا زمان را از دست ندهید.

٣- سوالات وقت گیر (سوالاتی که راه حل آن ها طولانی است، سوالاتی که بین گزینه ها شک زیادی دارید، سوالات مبهم و….) را شناسایی کنید و دور آن ها دایره بکشید تا در زمان مرور به آن ها رسیدگی کنید. با انجام این روش شما می توانید سوالات ساده بسیاری را پیدا کرده و سریعا پاسخ دهید و درصد مورد نیاز خود را کسب کنید.

٤- در منزل حتما از شیوه تست زنی زماندار استفاده نمایید. به دلیل اینکه تمرین تکنیک های هنر آزمون دادن نیازمند تمرین و تکرار فراوان است بنابراین حتما تست های زماندار را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید. در این شیوه تست زنی ، سعی کنید تمام عوامل را شبیه سازی کنید تا بتوانید با تمرین آن ها، با کیفیت بیشتری در آزمون حاضر شوید.

بنابراین استفاده از تکنیک زمان های نقصانی را در اولويت خود قرار داده و با تمرین آن ها در تست های زماندار به مهارت های لازم در آزمون های آزمایشی و آزمون سراسری دست پیدا کنید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا