0
0

سلام، مشکل من اینه که بخاطر ضعیف بودن پایه ریاضیم تو سال هشتم و نهم. الان که دهم هستم تو حل مسائل ریاضی به مشکل برمیخورم و بخاطر اینکه هربار سوال حل کردم اشتباه دراومده انگیزم رو واسه حل سوال و کلا کار کردن ریاضی از دست دادم. باید چکار کنم ؟

0
0

سلام

١- ابتدا روش مطالعه خود در درس ریاضی را بررسی نمایید. دروسی مانند ریاضی از نوع دروس تمرینی هستند یعنی برای یادگیری به تمرین و حل تست های آموزشی نیاز است.

٢- ابتدا جزوه خود را سریع مطالعه کرده و فرمول ها و نکات مهم آن را استخراج کرده و وارد خلاصه نویسی های خود نمایید. سپس به مطالعه کتاب درسی بپردازید و تمرین های آن را حل کنید.

٣- سپس تمرین حل کنید. البته در حل تمرین ها هم زیاد مکث نکنید و اگر پاسخ را نمی دانید با استفاده از جزوه و پاسخنامه تشریحی، پاسخ را یادبگیرید. همچنین اگر در این تمرین ها نکته ای موجود است، نکات جدید را وارد خلاصه نویسی های خود نمایید.

٤- حل تمرین های متعدد تكميل كننده يادگيري شما مي باشد و حتما بايد در برنامه مطالعاتي شما قرار بگيرد. در دروس تمريني بايد٣٠٪‏ واحد مطالعاتي خود را به مطالعه و ٧٠٪‏ زمان باقي مانده را به حل تمرین اختصاص دهيد، زيرا اين دروس براي يادگيري به حل تمرین های فراوان نياز دارند.

۵- منابع کمک آموزشی خود (کتاب های کمک آموزشی، کلاس و….) را کنترل کنید و در صورتیکه مناسب نیستند آن ها را تغییر دهید.

بنابراین حتما در مطالعه و یادگیری این نوع دروس تعریف خود را از یادگیری تغییر داده و سعی کنید با مطالعه سریع جزوه و کتاب درسی بیشتر زمان واحد مطالعاتی خود را به زدن تمرین و تکمیل یادگیری های خود اختصاص دهید. همچنین با توجه به این که فرصت کافی در این سال را دارید حتما با استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب مشکل خود را در این درس حل نمایید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا