0
0

سلام، ما به محدوده بندی آزمون نرسیدیم (یا نخوندیم یا مدرسه مون به سرفصل های آزمون نرسیده) و این باعث میشه تو آزمون سوال نزده زیاد داشته باشیم و نتیجه ازمون باعث دلسردی و بی انگیزگی ما میشه. لطفا راهنمایی کنید.

0
0

ما به محدوده بندی آزمون نرسیدیم (یا نخوندیم یا مدرسه مون به سرفصل های آزمون نرسیده) و این باعث میشه تو آزمون سوال نزده زیاد داشته باشیم و نتیجه ازمون باعث دلسردی و بی انگیزگی ما میشه. به نظرتون تو این آزمون ها وقتی آماده نیستیم شرکت کنیم؟ لطفا راهنمایی کنید.

سلام

١- مهمترین وظیفه شما در حال حاضر این است که به سرفصل های آزمون های قبلی فکر نکرده و اولویت شما بودجه بندی آزمون های بعدی باشد تا بتوانید خود را با برنامه مطالعاتی هماهنگ نمایید.

٢- اما اگر سرفصل هایی در برنامه های مطالعاتی قبلی وجود داشتند که پیش نیاز سرفصل های مطالعاتی این دوره شما هستند بهتر است در حد یادگیری ابتدایی آن ها را مطالعه کرده تا بتوانید سرفصل های جدید را به خوبی بیاموزید.

٣- در طول سال تحصیلی اولویت شما باید مطالعه درس هرروز همان روز همگام با مدرسه باشد.
زیرا اگر درس هر روز را همان روز مطالعه کنید، سبب ایجاد تسلط در برنامه مطالعاتی و مفهومی شدن مطالعه خواهد شد و کیفیت مطالعه را بالا خواهد برد. همچنین لیست مباحث باقی مانده از برنامه های قبلی را یادداشت کرده و سعی کنید در واحدهای جبرانی موجود در برنامه آن ها را مطالعه نمایید.

٤- اما اگر در واحدهای جبرانی خود نتوانستید مباحث باقی مانده را به اتمام برسانید، نگران نباشید، این دروس در طول سال و در آزمون های آزمایشی چندین بار تکرار خواهند شد، همچنین می توانید در دوران جمع بندی مانند جمع بندی نیمسال اول و دوم، نوروز و…. این دروس را مطالعه کرده و اقدامات باقی مانده را به اتمام برسانید.

۵- به برنامه مطالعاتی خود پایبند باشید.
پایبندی به برنامه سبب می شود از مباحثی جدید عقب نمانید و بتوانید مباحث باقی مانده را نیز مطالعه نمایید.
یکی از روش های پایبندی به برنامه مطالعاتی، شرکت کردن در آزمون های آزمایشی است. با شرکت در آزمون آزمایشی جدیت شما برای اجرای برنامه بیشتر خواهد شد و می توانید به مطالعه تمامی مباحث بپردازید.

بنابراین اولویت شما باید نوشتن لیست اقدامات باقی مانده از برنامه های قبلی بوده تا بتوانید در زمان های جبرانی و جمع بندی آن ها را مطالعه نمایید.
همچنین نگران خود را کنار بگذارید و مطمئن باشید اگر طبق برنامه های آزمون ها پیشروی نمایید می توانید چندین بار دروس را مرور کنید.
با تمرکز روی برنامه فعلی خود و مطالعه سطحی مباحث پیشنیاز می توانید مطابق با برنامه آزمون ها پیش رفته و به موفقیت برسید.

نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفاً جهت ثبت ابتدا